شیراز؛

طرح آرامش بهاری در 460 مکان مذهبی فارس

طرح آرامش بهاری ویژه ایام نوروز در 460 مکان مذهبی از ۲۸ اسفندماه تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۶ در استان فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این طرح در ایام نوروز باهدف ارایه خدمات رفاهی و فرهنگی به زائران در بقاع متبرکه، مساجد تاریخی و مساجد بین راهی اجرا می شود.
 
موسوی با بیان اینکه استان فارس با داشتن هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه، تقریبا یک ششم کل بقاع متبرکه کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: ویژه برنامه تحویل سال نو در 300 بقعه متبرکه فارس برگزار می‌شود.
 
وی از برپایی 30 خیمه معرفت دینی در ایام نوروز در نقاط مختلف فارس خبر داد و ادامه داد: خیمه‌های شاخص در شیراز و شهرستان‌ها شامل خیمه حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، امامزاده اسماعیل فسا(ع)، امامزاده سیدحسین کازرون(ع)، امامزاده شهید فراشبند، تخت جمشید، کاخ اردشیر فیروزآباد و بوستان باغ ملی شیراز هستند.
 
موسوی با بیان اینکه پارسال روزانه 30 هزار نفر از خیمه‌های معرفت دینی بازدید کردند، بیان کرد: برپایی سفره هفت‌سین معنوی و مراسم تحویل سال را از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.
 
وی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال ۱۹۵ حسینیه و ۳۰ زائرسرا برای اسکان موقت و ضروری زائران نوروزی در نظر گرفته شده است.
 
موسوی افزود: علاوه بر این در حرم‌های امامزاده سیدحسین(ع) کازرون، امامزاده اسماعیل فسا(ع) و امامزاده آقام شهید فراشبند کمپ و چادر اسکان اضطراری فراهم شده است.
 
وی از اعزام ۳۶۰ مبلغ بومی و غیربومی جهت اجرای طرح آرامش بهاری در نقاط مختلف این استان خبر داد وخاطر نشان کرد: ۱۱۰ نفر از طلاب و روحانیان حوزه علیه و همچنین ۲۵۰ نفر از روحانیان بومی استان فارس در قالب این طرح به نقاط مختلف فارس اعزام می‌شوند.
 
حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: از ۲۶ اسفندماه جاری آیین غبارروبی و عطرافشانی و شست‌وشوی تمام بقاع متبرکه فارس آغاز می‌شود که ۳ هزار نفر در این طرح مشارکت می‌کنند؛ همچنین پنج هزار خادم رسمی و افتخاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه خدمت می‌کنند.
 
مدیرکل اوقاف فارس با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۱۲۶ امامزاده با موقعیت خاص بین راهی و جاده‌ای به زائران نوروزی خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد:‌ ۱۰۰ مسجد بین راهی نیز به صورت ۲۴ ساله و ۳۰۰ مسجد با موقعیت خاص در مسیرهای پرتردد میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار