مقام آمريکايی: داعش 60 درصد قلمرو اش را از دست داده است

نماینده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش گفت تروریست ها بیش از 60 درصد قلمرو خود در عراق را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، برت مک گورک در بغداد گفت: داعش بیش از شصت درصد از قلمروی را که زمانی در عراق در اختیار داشت،از دست داده است.
 
این گروه هر روز در حال از دست دادن قلمرو بیشتری است.ائتلاف در عراق و سوریه عملیات هایی را انجام داده است. این به معنای آن است که ائتلاف ما از همپیمانان محلی خود از جمله نیروهای امنیتی عراق حمایت می کند.
 
آنها پنجاه هزار کیلومتر مربع را از وجود داعش پاکسازی کرده اند.هیچکدام از این مناطق دوباره به دست داعش نیفتاده است. تمامی این پنجاه هزار کیلومتر مربع حفظ شده است.این تنها قلمروی نبوده است که ما آن را بازپس گرفته ایم بلکه مهمتر از آن این است که ما به آزاد کردن مردم این مناطق هم کمک کرده ایم.
 
امروزه ائتلاف عملیات هایی را در عراق و سوریه انجام داده است که به خاطر آنها دو و نیم میلیون نفر از مردمی که در چنگال این تروریست های وحشی دچار آسیب شده بودند، آزاد شده اند.
 
وی افزود: عملیات هوایی دقیقترین عملیات در تاریخ محسوب می شود.ما یکصد و هشتاد نفر از سران داعش و از جمله تقریبا تمامی معاونان ابوبکر بغدادی و از جمله وزیر اطلاعات جنگ،وزیر امور مالی و وزیر نفت و گاز وی را کشته ایم.
 
ما ابومحمد العدانی معاون عملیات های خارجی داعش را که مسئوول برنامه ریزی عملیات های تروریستی در سراسر جهان و از جمله حملاتی بود که سال گذشته در بروکسل و پاریس شاهد آنها بودیم از بین بردیم. ما هر روز به کشتن این افراد ادامه می دهیم.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار