عاملان تهیه و توزیع مواد محترقه خطرناک در مشهد، قوچان وتربت جام دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ "محمد بوستانی" فرمانده انتظامی مشهدگفت: در اجرای عملیات گسترده ارتقاء امنیت اجتماعی، تیم‌های گشتی کلانتری خواجه ربیع دو مرد جوان با ۲۵ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک در مشهد شناسایی و دستگیر شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی در این عملیات با انجام گشت‌های نامحسوس جوانی را که با دوره گردی به وسیله موتورسیکلت پلاک مخدوش، اقدام به توزیع مواد محترقه خطرناک در بین نوجوانان و جوانان می‌کرد شناسایی کردند.
فرمانده انتظامی مشهدگفت گفت: پلیس در این عملیات با کنترل و مراقبت‌های نامحسوس برای دستگیری جوان موتور سوار وارد عمل شد، اما او به سرعت از محل متواری شد که پس از تعقیب و گریز پلیسی، متهم ۳۰ ساله دستگیر و در بازرسی از وسایل همراه او ۱۳ هزار عدد انواع مواد محترقه خطرناک کشف شد.
سرهنگ "محمد بوستانی" افزود: تیم‌های دایره آگاهی کلانتری آبکوه نیز در اجرای این عملیات گسترده در بازرسی از یک مغازه و خودرو دیگر ۱۲ هزار عدد انواع مواد محترقه کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه تحقیقات دو پرونده ادامه دارد از خانواده‌ها خواست در صورت کسب هر گونه اطلاعاتی مبنی بر محل‌های فروش مواد محترقه انفجاری، مراتب را بلافاصله به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش دهند و به فرزندان خود نیز بیاموزند که برای پیشگیری از هرگونه حادثه خطر آفرین در آستانه سال نو و عید نوروز مراقبت بیشتری از خود داشته باشند.
کشف ۵ هزار عدد مواد محترقه خطرناک در قوچان
سرهنگ رضا قدمگاهی فرمانده انتظامی قوچان از کشف ۵ هزار مواد محترقه خطرناک به ارزش ۲۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر دادگفت: در راستای طرح تشدید نظارت بر اصناف در آستانه چهارشنبه آخر سال، طرح بازرسی از واحدهای صنفی در سطح شهر قوچان به اجرا در آمد.
وی افزود: ماموران این فرماندهی در بازرسی از چهار واحد صنفی متخلف به تعداد ۵ هزار از انواع مواد محترقه خطرناک به ارزش ۲۰ میلیون ریال کشف کردند.
فرمانده انتظامی قوچان با اشاره به معرفی متهمان به دادسرا از خانواده‌ها خواست به منظور پیشگیری از حوادث ناگوار چهارشنبه آخر سال هرگونه اخبار در خصوص توزیع مواد محترقه توسط افراد سود جو را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
کشف ۹۱۰۰ قلم مواد محترقه از بازار تربت جام
امیرذاکری دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالاوارز تربت جام هم ازکشف ۹۱۰۰ قلم مواد محترقه از بازار این شهرستان خبرداد وگفت:طی عملیات و گشت مشترک نیروی انتظامی، بازرسی اصناف و بازرسی صنعت، معدن وتجارت امروز‌صبح بیش از ۸۱۰۰ قلم موادمحترقه از سطح بازار کشف و ضبط گردید و فروشندگان به مراجع قانونی معرفی شدند.
وی افزود: در ادامه تشدید طرح برخورد با توزیع و کنندگان و فروشندگان محترقه، علاوه بر این کشفیات، ۱۰۰۰ عدد دیگر از این مواد خطرناک در عملیات مشترک پلیس اطلاعات و امنیت و بازرسی اصناف و بازرسی صنعت، معدن و تجارت از سطح بازار کشف ضبط گردید که متخلفین به مراجع قانونی معرفی شدند.
دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالاوارز تربت جام گفت: انواع مواد محترقه جزء کالای قاچاق ممنوعه می‌باشد و با فروشندگان برخورد قانونی انجام خواهد شد.
انتهای پیام//ف. ج.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار