کمبود ۱۵۰۰ نیروی اورژانس در کشور/ حوزه توانبخشی هنوز جای کار بسیاری دارد

وزیر بهداشت گفت: در اورژانس کشور هزار و ۵۰۰ نفر کمبود نیرو داریم و با تشکیل سازمان اورژانس بسیااری از مشکلات برطرف می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم افتتاح پروتز عصبی که در بیمارستان رفیده برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بالای ضایعات نخاعی در کشور اظهار داشت: متاسفانه ما در کشور در حدود ۹۰ هزار بیمار ضایعات نخاعی داریم که اکثر آنها به خاطر تصادفات رانندگی از نعمت راه رفتن محروم شده و این مساله سبب بروز مشکلاتی در زندگی شخصی‌شان شده است. 
 
وی بیان کرد: باید همیشه پیشگیری را سر لوحه کارهای خودمان قرار دهیم، زیرا بسیاری از بیماران نخاعی به خاطر بی احتیاطی و یا فعالیت‌های ورزشی باعث ایجاد اقدامات آسیب رسان در طول یک عمر می‌شود. 
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: دستگاه حرکتی ساخته شده به حمایت معاونت علمی فناوری و مرکز توان بخشی رفیده انجام شده که این دستگاه یکسری از مشکلات مانند راه رفتن و چند قدم برداشتن برای بیماری ضایعات نخاعی حل کرده است. در مرحله آزمایشی قرار دارد و این نمونه یک اعتماد به نفس و امیدواری در بین بیماران ضایعات نخاعی که قادر به راه رفتن نبوده ایجاد شده است. 
 
وی عنوان کرد: در حال حاضر ۵ نمونه از این دستگاه تولید شده که سیر آزمایشی آن را می‌گذراند تا عوارض مسائل مختلف را بررسی شود که در صورت نداشتن هیچ مشکلی در اختیار بیماران قرار می گیرد. 
 
هاشمی با بیان اینکه این دستگاه عضلات عصب را تحریک می‌کند و باعث پیشگیری از زخم بستر می‌شود، تصریح کرد: در حوزه توانبخشی در کشور متاسفانه کارهای خوبی صورت نگرفته که باید تجهیزات خوب را به این حوزه وارد کنیم که در همین راستا یک فلوشیپ بیماران ضایعات نخاعی در دانشگاه شهید بهشتی راه اندازی شده و من امیدوارم با حضور بخش خصوصی این حوزه از پیشرفت بهتری برخوردار شود تا یک اعتماد به نفس و امیدی در بین بیماران معلول و خانواده‌هایشان ایجاد شود. 
 
وی اظهار داشت: حلقه مفقوده ارائه خدمات پزشکی در آینده تامین می‌شود و من امیدوارم که بیمه‌ها همت کافی را از این حوزه داشته باشند. 
 
وزیر بهداشت بیان کرد: متاسفانه ۱۰۵ هزار نفر به ۹۰ بیمار معلول در کشور اضافه می‌شود که به دلیل پیوند نخوردن سلول‌های عصبی آسیب دیده تا به امروز ضایعات مغزی قابل درمان نیستند. 
 
وی ادامه داد: یکی از کارهای مهم در زمینه بروز ضایعات نخاعی پیشگیری از انجام کارهای خطر آفرین است که با مراقبت می‌توانیم از بسیاری از معلولیت‌های عضوی جلوگیری کنیم. 
 
وی در خصوص کمبود اورژانس در کشور عنوان داشت: ما با کمبود نیروی اورژانس در کشور روبرو هستیم و ما دچار کمبود ۱۵۰۰ نیرو در بخش اورژانس هستیم و این مساله سبب بروز مشکلاتی شده است. 
 
وی ادامه داد: هنوز مجوز استخدام برای بخش اورژانس دریافت نکردیم، ولی در حال حاضر از نیروهای خرید خدمتی استفاده می‌کنیم. 
 
هاشمی عنوان کرد: با پیشنهاد دولت و تایید مجلس در سال آینده سازمان اورژانس تشکیل می‌شود و این می‌تواند باعث ایجاد رضایت مندی نیرو‌ها شده و بسیاری از مشکلات را حل کند. 
 
وی اظهار داشت: نیروهای اورژانس به خوبی فعالیت می‌کنند به طوری که این افراد ۵۰۰ ساعت کار در ماه انجام می‌دهند و این مساله می‌تواند کیفیت و سلامت خود و آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهد. 
 
هاشمی ادامه داد: در امسال ۳۰ آمبولانس هوایی و ۲۰۰۰ ماشین آمبولانس به اورژانس کشور اضافه شده است و با تشکیل سازمان اورژانس بسیاری از مشکلات و مسائل نیروهای آن برطرف می‌شود. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار