در شرایطی علی معلم دار فانی را وداع گفت که می‌توانست تاثیرات مثبتی را در روند تولید سینمای ایران بگذارد.

علی معلم گنجینه‌ای از نظریات قدرتمند و راهگشا بودمحمود گبرلو کارشناس و منتقد سینما در گفتگو با خبرنگارحوزه سینماگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص درگذشت علی معلم گفت: واقعیت این است که این اتفاق قابل باور نیست. چون علی معلم شخصیتی بسیار پر انرژی در همه رفتارها و برخورد هایش بود.

وی ادامه داد: همیشه اطرافیانش در کنار او از کلام و نظریه‌‎هایش انرژی‌های مثبت می‌گرفتند. به همین دلیل برای ما که لحظه به لحظه با او ارتباط داشتیم، در تماس بودیم و گفتگو می‌کردیم، اصلا قابل باور نیست.  

این منتقد سینما در مورد شخصیت علی معلم افزود: هرچند که به هر حال مرگ حق است و باید او را پذیرفت اما به نظر من، او شخصیت متفاوتی از همه اهالی سینما ایران بود. علی معلم آثار ماندگاری را همچون نظریات متفاوت، ارزشمند و تأثیر گذار در زمینه‌های سینمای ایران و جهان، جشنواره‌ها، تهیه و تولید فیلم از خودش به جای گذاشت.

وی افزود: باید این ضایعه را به سرکار خانم معماریان همسر ایشان که مثل یک زن فداکار همراه و همدل آقای معلم بود و بچه‌های گران قدرشون تسلیت عرض کنم. باید به اهالی سینما نیز تسلیت ویژه گفت چرا که در شرایطی علی معلم دار فانی را وداع گفت که در این سن و سال می‌توانست به عنوان یک فرد با سابقه، با تجربه تاثیرات مثبتی را در روند تولید سینمای ایران بگذارد.  

گبرلو در خصوص بهره جویی از تجربیات پیشکسوتان تاکید کرد: ما در این سن می‌توانیم از تجربیات پیشکسوتان به نحو احسن استفاده بکنیم. درست زمانی که ایشان می‌توانست گنجینه خودش را در اختیار اهالی سینما قرار بده از میان اهالی سینما رفت.

وی ادامه داد: به طبع نام او همیشه زنده خواهد بود چون آقای معلم به هرحال یک نظریه پرداز قدرتمند بود که در سینما نظریاتی را داده است که می تواند سال‌های سال برای سینمای ایران راهگشا باشد.  

در پایان محمود گبرلو کارشناس و منتقد سینما افزود: تجربه تاریخی نشان داده است که اگر هر شخص اهل فکر، اندیشه، فرهنگ و بخصوص اهل سینما آن هم با این دانش و اندوخته‌ای نظیر آقای علی معلم ازمیان ما بروند، هیچ کسی نمی‌تواند جایگزین آنها بشود. چرا که شاید قدر کوچکی از اندیشه و تفکری که درون ذهن آنها وجود داشته را شاگردانشان بتوانند اجرا و پیاده بکنند.  

گفتنی است که مدیر مسئول و سردبیر نشریه دنیای تصویر، بنیان‌گذار جشن سینمایی تلویزیونی حافظ، مدرس، مجری و برنامه‌ساز و تهیه‌کننده‌ی سینما در سن 54 سالگی و در پی حملۀ قلبی، در عصر روز دوشنبه 23 اسفندماه دار فانی را وداع گفت.
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار