تبریز؛

آذربایجان‌شرقی آماده استقبال از گردشگران نوروزی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از آمادگی کامل این استان برای ارائه خدمات متفاوت در نوروز 1396 خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آبدار در جلسه هماهنگی دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر که با حضور اعضای ستاد تشکیل گردید، بر لزوم جدیت و عزم همه بدنه اداره کل برای انجام امور مربوط به نوروز 96 تاکید کرد و از تمامی اعضای ستاد خواست تا  نوآوری و جدیت به عنوان تمرینی جدی برای 2018 سرلوحه برنامه های خود قرار دهند.
 
وی افزود: خانه تکانی اساسی در موزه‌ها و اماکن تاریخی برای استقبال از میهمانان یک مطالبه عمومی است و باید کلیه اقدامات لازم برای آماده سازی موزه‌ها و اماکن تاریخی استان برای بازدید گردشگران به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.
 
وی گفت: به منظور ارائه خدمات مناسب به مسافران نوروزی اکیپ های نظارتی برای بازرسی از مراکز و تاسیسات گردشگری تبریز آغاز به کار کرده اند تا ضمن بررسی موارد موجود، اقدامات قانونی لازم در صورت بروز تخلف صورت پذیرد.
 
آبدار در این جلسه بیان کرد: به منظور ارتباط و خدمت‌رسانی بهینه به گردشگران نوروز و رصد لحظه‌ای و مستمر خدمات نوروزی خانه حیدرزاده به عنوان دبیرخانه ستاد اجرائی خدمات سفر تجهیز و آماده ارائه خدمات شده است.
 
وی از اجرای آیین های سنتی و اصیل نوروزی استان در قالب طرح نوروزگاه خبر داد و گفت: در راستای احیای آیین‌های نوروزی به عنوان یک رسالت فرهنگی، در تبریز و شهرستان‌ها، قبل و همزمان با نوروز برنامه‌هایی تحت عنوان نوروزگاه برگزار خواهد شد.
 
وی گفت: طرح همیار گردشگر با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان به منظور استفاده از ظرفیت های دانش‌آموزان در نوروز 96 اجرایی خواهد شد و 250 راهنمای گردشگری در موزه‌ها و اماکن تاریخی و نیز خانه سفال و بازارچه صنایع دستی به ارائه خدمات برای گردشگران خواهند پرداخت.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در راستای حمایت و ترویج صنایع دستی استان با مشارکت بخش خصوصی خاطر نشان کرد: چهار نمایشگاه صنایع دستی از دو لغایت 12 فروردین 96 در تبریز و 19 نمایشگاه در سایر شهرستان های استان برگزار و نیز نمایشگاه صنایع دستی با همکاری شهرداری منطقه 8 در پیاده راه مقصودیه برپا خواهد شد.
 
وی با اشاره به لزوم ارائه خدمات مناسب در امر اسکان مسافران نوروزی خاطر نشان کرد: ترتیبی اتخاذ کرده‌ایم تا گردشگران تنها در اماکن اقامتی مجاز اسکان یابند و با نظارت ویژه و مستمر با هر گونه اماکن اقامتی متخلف یا غیر مجاز برخورد خواهیم کرد.
 
آبدار با بیان اینکه خدمات متفاوت محور برنامه های نوروز 96 قرار داده شده است، اظهار کرد: برگزاری نوروزگاه، استقرار بازارچه‌های صنایع دستی، ارائه خدمات اینترنت وای فای در مراکز منتخب گردشگری استان، برگزاری جشنواره غذاهای سنتی، توزیع اقلام فرهنگی حاوی اطلاعات سفر اعم از CD، کتابچه، بروشور و ... و راه اندازی کانال اطلاع رسانی ویژه خدمات سفر به منظور رفاه حال گردشگران و دسترسی آسان به اطلاعات ضروری از جمله اقدامات متفاوت پیش بینی شده برای ایام نوروز در استان آذربایجان‌شرقی است.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.