«کتاب ساعت وصل» نوشته «ابوالقاسم جعفری» معلم نوش‌آبادی همزمان با گرامیداشت روز ملی شهدا در مسجد جامع این شهر در آیینی رونمایی شد.

نویسنده کتاب در حاشیه این آیین در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:این کتاب حاصل مصاحبه و گفتگو با خانواده شهدا و رزمندگان است که طی دو سال جمع آوری شده است.

ابوالقاسم جعفری، افزود: «کتاب ساعت وصل» در 14 فصل با عناوین ایمان به غیب، رضایت والدین، در زلال قرآن، ردپای اهل بیت، شهادت طلبی، خادمان بی منت، بیت المال، در آرزوی کمال، دل بریده ها، زیبایی های اخلاقی، ادای دین، اخلاص، رنگ خدا، روح بندگی، تلاشگری، جانفشانی تنظیم شده است.

وی‌تصریح‌کرد:این کتاب در 320 صفحه از نشر عطش به قیمت 140 هزار ریال و با شمارگان یک هزار نسخه عرضه‌شده‌است.

به‌گفته‌وی، دفاع مقدس ما ریشه از تعالیم والای قرآن گرفته بود که در تدوین کتاب نیز خاطرات هر یک از شهدا با آیه‌ای از قرآن در هر بخش روایت شده است.

این فرهنگی جوان،با تاکید بر لزوم احساس نیاز جوانان به الگوهای برتر، هدایتگر و انسان‌ساز زندگی گفت: مفاهیمی همچون صبر، یقین، عدالت و ایمان به هدف، عمل به تعالیم امامان و قرآناز ویژگی‌های شهدا بود که از طریق این کتاب مورد توجه همه به ویژه نسل جوان و فرهنگ‌سازی قرارمی‌گیرد.

جعفری،اظهارداشت: سالهای دفاع مقدس و سیره شهدا، نوع خاصی از زیستن بود که باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه ترویج شده و برای نسلهای بعد به یادگار بماند.

وی افزود:شهیدان انسانهای تکامل یافته ای هستند که رفتار و منش آنها الگوی همه عصرها و نسلها می تواند باشد.

به‌گفته‌وی، شهدا همواره ما را در مشکلات وسختی‌ها یاریمی‌رسانند و باور دینی ما

این است کهشهدا زنده‌اند و نزد خداوند روزیمی‌خورند و این قلب و یقین است که اثر آفرینمی‌شود و باعثتأثیر گذاری در اطرافیانمی‌شود.

شایان ذکر است : شهر نوش‌آباد 120 شهید را در راه دفاع از آرمان‌های اسلامی تقدیم کرده‌است.

آیین رونمایی «کتاب ساعت وصل» نوشته «ابوالقاسم جعفری» معلم نوش‌آبادی همزمان با گرامیداشت روز ملی شهدا با حضور رزمندگان و ایثارگران شهر نوش‌آباد در سالن جلسات مسجد جامع این شهربرگزارشد.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.