تبریز؛

ایجاد قطب گردشگری در شمال شهر تبریز با اتصال موزه قاجار به مقبره‌الشعرا

شهردار تبریز از ایجاد قطب گردشگری در شمال شهر با اتصال موزه قاجار به مقبره‌الشعرا خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛نجفی از روند پیشرفت پروژه سامان‌‌دهی و احیای مجموعه تاریخی مقبره‌‌الشعرا و فاز دوم پارک موزه قاجار و همچنین اقدامات ستاد استقبال از بهار 96 بازدید کرد.
 
نجفی در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: مقبره‌الشعرا به عنوان  یک مجموعه‌ کامل فرهنگی هدفگذاری شده و بزودی به سال‌ها بلاتکلیفی و نابسامانی این محدوده تاریخی پایان داده خواهد شد.
 
وی  با بیان اینکه اجرای پروژه باید با حفظ شاخص‌های کیفی و اصول صرفه‌جویی، پیش برود، اظهار داشت: در سایه تلاش بی‌وقفه عوامل اجرایی، تغییر سیمای پروژه به خوبی مشهود است و این روند با توجه به بهبود وضعیت آب و‌هوا با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد.
 
شهردار تبریز بر لزوم بهره‌گیری از مصالح و صنایع بومی استان تاکید کرد و افزود: با توجه به ظرفیت‌های خاص صنایع ساختمانی در استان، محتوای اجرایی پروژه باید در وهله نخست  تولیدات بومی را پشتیبانی کند و در سایر بخش های تجهیزاتی نیز تلفیقی از کیفی‌ترین مواد و مصالح باشد.  
 
نجفی مجموعه مقبره‌الشعرا را مزیت مهم فرهنگی توصیف کرده و اضافه کرد: با پیشرفت شایانی که دو پروژه مقبره الشعرا و مرکز همایش های بین‌المللی تبریز به موازات هم دارند، در آینده‌ای نزدیک شاهد ایجاد دو زیرساخت ارزشمند در شمال و شرق تبریز خواهیم بود.
 
وی همچنین در بازدید فاز دوم محوطه‌سازی موزه قاجار گفت: با امتداد این مسیر و اتصال آن به مقبره‌الشعرا، در یک برنامه‌ میان مدت، شاهد ایجاد یک محور زیبا و گردشگرپذیر در این محدوده کم‌برخوردار شهر خواهیم بود.
 
در این بازدید معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز نیز حضور داشت.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.