رئیس کل دادگستری استان فارس از رصد تبلیغات زودهنگام و خارج از ضوابط انتخابات در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری فارس گفت: با تلاش اعضای این ستاد که همه از دست‌اندرکاران اصلی انتخابات هستند، در انتخابات گذشته فضایی سالم با کمترین میزان تخلفات و جرائم در استان حاکم شد و در سایه این فضای امن مردم انتخابی آزاد در راستای توسعه ایران اسلامی را انجام دادند.

القاصی  مهر با اشاره به اینکه اندک اقدامات انحرافی در انتخابات پارسال به دقت در رصد دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی قرار داشت گفت: اندک افرادی که در برخی شهرها قوانین را نادیده گرفته و مرتکب جرائمی شدند در چارچوب قانون برخورد قاطع و قانونی صورت گرفت و در چند مورد پرونده‌های آنان همچنان مفتوح و در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: کسانی که به امنیت انتخابات و اعتماد عمومی صدمه وارد می‌کنند باید بدانند تحت تعقیب هستند و دستگاه قضایی تا اعمال مجازات قانونی از تلاش و پیگیری دست بر نمی‌دارد.

القاصی مهر بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ها هدفمند، دقیق و منطبق بر قانون باشد و همه اعضاء و متولیان امر به وظایف قانونی خود عمل کنند شاهد هیچ انحراف و قانون‌شکنی نخواهیم بود.

وی اظهار داشت: اعمال و رفتار همه ما مسئولین تحت نظارت و پایش مردمی قرار دارد و اگر در روند انتخابات از مسیر عدالت و بی‌طرفی خارج شویم هدف اصلی ما که صیانت از آراء و جلب اعتماد عمومی است، تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

القاصی مهر از ابلاغ دستورالعمل تشکیل این ستاد در تمامی شهرستان‌های استان به رؤسای حوزه‌های قضایی خبر داد و گفت: در مجموعه قضایی شعبات ویژه‌ای در دادسرا و دادگاه‌ها در راستای پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی اختصاص یافته که از هم اکنون با کمک سایر نهادهای ذی صلاح رصد تبلیغات زودهنگام و خارج از ضوابط و همچنین فعالیت‌های خارج از عرف کاندیدهای احتمالی و طرفداران را برعهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر اینکه ایجاد فضای با نشاط انتخاباتی تنها در سایه عمل به قانون و احترام به مقررات موضوعه عملی و اجرائی است تصریح کرد: استفاده از امکانات دولتی منحصر به بهره‌برداری از ابزار و وسایل نیست بلکه سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی در راستای تأثیرگذاری و جهت‌دهی به افکار عمومی را نیز شامل می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.