در اعتراض به سیاست‌های آموزشی؛

درگیری دانشجویان در پایتخت ایتالیا با پلیس

دانشجویان یکی از دانشگاه های رم در اعتراض به سیاست های وزرای آموزش پیشین و کنونی این کشور در خصوص دانشگاه ها و دانشجویان، تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی رای نیوز ایتالیا ؛ دانشجویان دانشگاه «لا ساپیئنتسا» در رم (پایتخت ایتالیا) با نیروهای امنیتی این شهر درگیر شدند. درگیری زمانی شروع شد که همایشی در دانشگاه با حضور وزیر آموزش ایتالیا (خانم) «والریا فدلی» در حال برگزاری بود. دانشجویان با حمل دست نوشته ها و پرتاب مواد دودزا، خواستار ورود به سالن برگزاری همایش شدند که با مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند. دانشجویان که تلاش می کردند از سد آنها عبور کنند، با آنها درگیر شدند. تعداد چهل نفر از دانشجویان شناسایی شدند. 

در همین زمینه، گزارشگر شبکه از محل دانشگاه لا ساپیئنتسا اعلام کرد، صبح امروز شاهد درگیری دانشجویان با نیروهای امنیتی در برابر دانشکده ادبیات بودیم. دانشجویان با برگزاری تجمع، علیه همه وزرای آموزش دولت، وزرای آموزش پیشین و کنونی، اعتراض کردند. 

یکی از نمایندگان دانشجویان درخصوص علت این اعتراض ها گفت: طی سال ها شاهد روی کار آمدن وزرا و اشخاص متفاوتی در این دانشگاه بودیم که مسئول کاهش بودجه و از بین بردن حق تحصیل و دنیای آموزش بوده اند. امروز ما تلاش کردیم وارد دانشکده ادبیات (محل برگزاری همایش بشویم) تا به آنها بگوییم از حرف های دروغ شما و آنچه به ما می گویید، خسته شده ایم زیرا این ما هستیم که هرآنچه آنها انجام می دهند، متحمل می شویم. ما شاهد افزایش هزینه ها و کاهش ثبت نام ها طی پنج سال اخیر بودیم. ما شاهد کاهش کیفیت خدمات رسانی بودیم. پلیس با مشت و لگد پاسخ ما را داد. 

گزارشگر از او سوال کرد، آیا به علت خشونت آمیز بودن اعتراض شما، پلیس چنین رفتاری را با شما انجام داد؟ 

این فعال دانشجویی در پاسخ گفت: نه، به هیچ وجه. چهره همه ما بدون هرگونه پوششی بود. چنین چیزی واقعیت ندارد. ما دانشجویان این دانشگاه هستیم. ما با دست نوشته ای که در دست داشتیم، به سمت دانشکده ادبیات حرکت کردیم. اما پلیس به ما حمله کرد. 
این فعال دانشجویی در خصوص مدت زمان ادامه اعتراض ها گفت: این اعتراض ها تا فردا ادامه خواهد داشت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار