اسلام و مسلمانان؛ محور اصلی رقابت انتخاباتی هلند

رهبر حزب محافظه کار هلند، سخنان رقیب خود در مورد بستن مرزها و مساجد به روی مسلمان را سرزنش کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ حزب راست گرای افراطی هلند که افکار جدایی از اتحادیه اروپا و محدودیت برای مسلمانان را تبلیغ می کند، در صورت پیروزی در انتخابات پیشروی هلند، اتحادیه اروپا را با چالش مواجه خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، مارک روته، رهبر حزب محافظه کار «مردم برای آزادی و دموکراسی» و گرت ویلدرس، رهبر حزب راست گرای افراطی «برای آزادی» هلند شب گذشته در آخرین مناظره تلویزیونی پیش از انتخابات شرکت کردند. کنترل مرزها، مهاجرت و خروج هلند از اتحادیه اروپا از جمله مسائل مورد اختلاف میان روته و ویلدرس بود.

مارک روته، نخست وزیر کنونی هلند می گوید شما هوادار خروج هلند از اتحادیه اروپا (نگزیت) هستید. می خواهید هلند از اتحادیه اروپا خارج شود. می دانید که این امر یک میلیون و پانصد هزار شغل را نابود می کند. این به معنای اغتشاش برای هلند است.
 
در بریتانیا نیز اکنون به دلیل برگزیت اغتشاش پیش آمده است. شما می خواهید هلند را هم به ورطه اغتشاش بکشانید. این کار را نکنید. صادقانه امیدوارم که شما بزرگترین حزب پارلمان نشوید و دولت تشکیل ندهید. زیرا در این صورت نبرد سنگینی خواهیم داشت. این کار را انجام ندهید. این بدترین خبری است که هلند اکنون می تواند دریافت کند.

در مقابل گرت ویلدرس گفت نگزیت بهترین اتفاقی است که می تواند برای ما بیفتد. بار دیگر ارباب کشور خودمان خواهیم شد. بار دیگر کلید در اصلی کشور را خواهیم داشت. چه تعداد از مردم از اینکه کلید در اصلی خانه خودشان را نداشته باشند و نتوانند دریابند کدام مهمان وارد می شود و چه کسی وارد نمی شود، نارحت می شوند؟
 
آقای روته ما این مسئله را توسط موسسه ای که جوایزی دریافت کرده است، به دقت محاسبه کرده ایم. نتیجه اش این است که اقتصاد رشد خواهد کرد، قدرت خرید بیشتری خواهیم داشت و مشاغل بیشتری پدید خواهد آمد.

گرت ویلدرس وعده داده است در صورتی که نخست وزیر هلند شود مرزها را به روی مهاجران مسلمان ببندد، فروش قرآن را ممنوع و مساجد را تعطیل کند. این مناظره تلویزیونی می تواند نقش تعیین کننده ای در نتیجه انتخابات داشته باشد و بر شصت درصد واجدین شرایط رای که هنوز تصمیم نگرفته اند تاثیر بگذارد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار