طبق آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری، تا ساعت 9 صبح امروز 25 اسفندماه 19 نفر در خوزستان به علت حوادث چهارشنبه‌ آخرسال مصدوم شدند.

چهارشنبه سوری 19 مصدوم به سال جدید تحویل دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ عباس نبوره، معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص آخرین آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: تا ساعت 9 صبح امروز (25 اسفندماه) 19 نفر براثر حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند که از این تعداد 18 نفر مرد و 1 نفر زن بودند.

وی تصریح کرد: بر اثر حوادث چهارشنبه‌سوری 12 نفر در اهواز، 3 نفر در دزفول، 1 نفر در بهبهان، 1 نفر در مسجدسلیمان، 1 نفر در ماهشهر و 1 نفر در آبادان مصدوم شدند که 11 نفر از مصدومین به صورت سرپایی درمان و ترخیص شدند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: 8 نفر از مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری بستری شدند که از این تعداد 6 نفر در اهواز، 1 نفر در دزفول و 1 نفر در مسجدسلیمان بودند.

نبوره اذعان کرد: علت آسیب‌دیدگی مصدومین حوادث چهارشنبه‌سوری امسال عمدتا در اثر انفجار ترقه و آتش‌سوزی بود. همچنین به علت افزایش هیجانات در بهبهان و استفاده از سلاح گرم، یک نفر در بهبهان براثر اصابت گلوله مصدوم شد. بیش ترین آسیب‌ها نیز عمدتا در ناحیه سر و صورت و دست‌ها بود و یک نفر نیز دچار آسیب چشمی شد.

وی با بیان این‌که آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری امسال نسبت به سال گذشته کاهش محسوسی داشته است، گفت: سال گذشته 29 نفر در حوادث چهارشنبه‌سوری مصدوم شدند که از این تعداد سه نفر بستری شدند. خوشبختانه با فرهنگ‌سازی با اقداماتی که در سال‌های اخیر جهت آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به تبعات جبران‌ناپذیر رفتارهای پرخطر در چهارشنبه‌سوری انجام شد، آمار مصدومان ناشی از این حوادث کاهش محسوسی یافت.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خاطرنشان کرد: تا ساعت 9 صبح آمار مصدومان حوادث چهارشنبه‌سوری در استان 19 نفر بوده و ممکن است بیمارستان‌های دیگری نیز آمار مصدومان خود را به ما اعلام کنند و این رقم در ساعات آینده افزایش یابد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.