رئیس بورد تخصصی کاردرمانی وزارت بهداشت گفت: رفع کمبودهای گروه آموزشی کاردرمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از مباحث اصلی بورد تخصصی کاردرمانی در وزارت بهداشت است.

کیفیت درمانی در گرو آموزش و پژوهش/ رفع کمبود گروه‌های آموزشی کاردرمانی
سیدعلی حسینی رئیس بورد تخصصی کاردرمانی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: رشته کاردرمانی در یک دهه گذشته رشد خوبی داشته است و به همت گروه‌های آموزشی شاهد توسعه زیرساخت‌های رشته در کشور هستیم.
 
وی در ادامه افزود: تعداد کاردرمانگران کشور یکی از شاخصه‌های تاثیرگذار است و در صدد توسعه نگاه کیفی با در نظرداشتن آموزش و پژوهش هستیم که دغدغه اصلی ما در وزارت بهداشت تلقی می‌شود.
 
 رئیس بورد تخصصی کاردرمانی وزارت بهداشت در ادامه کمبود گروه‌های آموزشی، رابطه با دانشگاه‌ها، محدودیت منابع انسانی و فیزیکی را از دیگر محورهای مورد بحث و بررسی وزارت بهداشت دانست.
 
 
وی ضمن اظهار خرسندی از شناخته شدن رشته کاردرمانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: توسعه زیرساخت و کیفی ساز درکنار کمیت نیز در جلسات بورد تخصصی مطرح است و در این جلسات تغییرسرفصل برخی مقاطع تحصیلی نیز مدنظر است که به شورای الی برنامه ریزی ارسال می‌شود.  
 
حسینی دخالت‌های غیرحرفه‌ای در حوزه توانبخشی را غیرقانونی دانست و از جلسات متعدد با نظام پزشکی کشور در خصوص رفع دخالت‌های غیرحرفه‌ای در حوزه کاردرمانی کشور خبر داد.
 
وی در پایان خواستار اهتمام و مشارکت علمی و عملی گروه‌های آموزشی در رفع نیازهای رشته کاردرمانی در تمام استان‌های کشور شد تا شاهد ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات علمی و بالینی این حوزه باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.