مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل گفت: در سه سال گذشته به تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۰ پرونده کارگری در مراجع حل اختلاف این اداره کل در سطح استان رسیدگی و رای مقتضی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم رحیمی در جلسه بررسی و تشریح اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و کار در اردبیل اظهار کرد:تنظیم و نظارت بر روابط کار و صیانت از نیروی کار و حمایت از پایداری مشاغل و حفظ فرصتهای شغلی موجود از مهم ترین وظایف اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی در حوزه روابط کار به شمار می‌رود.

وی افزود:‌ براساس مقررات فصل نهم قانون کار،‌ رسیدگی و حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی در صلاحیت مراجع حل اختلاف این اداره کل بوده و با وجود اینکه به بسیاری از اختلافات بین کارگران و کارفرمایان به صورت سازشی و توافقی رسیدگی می‌شود اما در سهسال گذشته به تعداد 17 هزار و 300 پرونده در مراجع حل اختلاف این اداره کل رسیدگی و رای مقتضی صادر شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: براساس مفاد فصل چهارم قانون کار،‌ یکی از مهمترینوظایف این اداره کل نظارت بر عملکرد واحدهای کارگاهی از حیث رعایت مقررات قانون کار بوده و در این زمینه سالانه اقدامات و بازرسیهای مختلفی در سطح استان انجام می‌شود.

رحیمی تصریح کرد: کارشناسان بازرس کار این اداره کل در اجرای این تکلیف قانونی در طول سالهای 92 تا 95 تعداد 23 هزار و 800 مورد بازرسی از واحدهای کارگاهی استان انجام داده‌اند که در مقایسه با سالهای قبل از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.