فرهنگ سازی اهدای عضو با توجه به آمارهای منتشر شده از سوی مسئولان نشانه می‌دهد هنوز در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای عضو باید تلاش کنیم.

فرهنگ‌سازی اهدا عضو جای کار دارد/ میزبانی خانواده‌های اهدا کننده اعضا در بهشت ایثار
محمد سعادت مدیر فرهنگسرای رضوان در حاشیه سومین مراسم نکوداشت اهدا کنندگان اعضا در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: فرهنگ اهدای عضو همانند فرهنگ ایثارگری و شهادت است و با توجه به سابقه ایثار و شهادت ایرانیان می‌توانیم بگوییم با آگاه‌سازی مردم می‌توان شاهد افزایش آمار اهدای عضو به عنوان یک کار پسندیده در کشور بود.

وی گفت: برخی فکر می‌کنند اگر کار اهدای عضو را انجام دهند در حق فردی که دچار مرگ مغزی شده جفا کرده‌اند با این که در عقل، شرع و دستورات اخلاقی ما نجات جان انسان بالاتر از هر موضوعی است.

سعادت گفت: خوشبختانه فرهنگسرای رضوان میزبان تجمع هر ساله خانواده‌های اهدا کنندگان است و امسال نسبت به دو سال گذشته شاهد افزایش آمار خانواده‌های اهدا کننده و استقبال این خانواده ها از مراسم بودیم و خانواده‌ها با تجمع در فرهنگ‌سرای رضوان و سپس در قطعه ناموران تسلی خاطر پیدا می‌کنند و با بیان خاطرات مشترک احساس رضایت خاطر بیشتری را پیدا می‌کنند.

مدیر فرهنگسرای رضوان اظهار داشت: فرهنگ اهدای عضو جای کار دارد و برخی از پزشکان می‌گویند هنوز هستند افرادی که از موضوع اهدای عضو در شرایط مرگ مغزی اطلاعات کامل ندارند، رضایت به اهدای عضو نمی‌دهند و فرد مرگ مغزی از دنیا می‌رود و چند نفر دیگر نیز از نجات محروم می‌شوند که امیدواریم که با تلاش هر یک از افراد جامعه و انعکاس برنامه‌هایی با موضوع اهدای عضو شاهد افزایش آمار اهدای عضو و نجات جان تعداد بیشتری از هموطنان باشیم.

وی گفت: فرهنگ اهدای عضو همانند فرهنگ ایثار، مقاومت و جهاد است و امروز شاهد 30 هزار شهید در گلزار شهدا هستیم که 5 هزار شهید گمنام در بین ما هستند و امروز افتخار میزبانی خانواده‌های اهدا کننده نشان می‌دهد که این افراد نیز با انتخاب صحیح و شایسته شاهد جریان‌سازی فرهنگ‌ ایثار و از خود گذشتگی هستند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار