رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از گردش مالی ۸۰۰ میلیاردی در پارک علم و فناوری این دانشگاه خبر داد.

گردش مالی ۸۰۰ میلیاردی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران/ ۱۰۰ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند
محمد جعفر صدیق رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: گردش مالی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری تهران بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است.
 
وی ادامه داد: انتخاب محصولات برای رونمایی از روند پیچیده‌ای برخوردار است چرا که ما هر دستاوردی را رونمایی نمی‌کنیم.
 
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه محصولات رونمایی شده در سال ۹۵ باید دارای دو ویژگی باشند، اظهار کرد: محصولاتی که از طریق تحقیق و توسعه و یا مهندسی معکوس تولید شده باشند و یا به بازار رسیده باشند در روند رونمایی قرار می‌گیرند.
 
صدیق ادامه داد: بر این اساس ۲۵ محصول از سوی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برای رونمایی اعلام آمادگی کردند که طی داوری ۱۰ محصول برای رونمایی انتخاب شدند.
 
رئیس پارک علم و فناوری تهران با اشاره به موقعیت‌های شرکت‌های مستقر در این پارک بیان کرد: گردش مالی شرکت‌های مستقر در این پارک فناوری ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است.
 
وی تصریح کرد: در پارک برای دانشجویان دانشگاه تهران که توانایی ایجاد شرکت‌های فناوری را داشته باشند زمینه‌ای را فراهم می‌کنیم تا بتوانند شرکت‌های خود را ایجاد کنند.
 
صدیق همچنین اعطای گرنت به محققان را از دیگر برنامه‌های این پارک دانست و اظهار کرد: ما تا کنون مبلغ ۵ میلیارد تومان در قالب گرنت اعطا کرده‌ایم.
 
وی با بیان اینکه برنامه ما این است که گرنت‌ها به ۸۰۰ نفر اعطا کنیم تصریح کرد: محدودیت‌های مالی و فضایی از جمله چالش‌های ما برای اعطای گرنت می‌باشد.
 
صدیق با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد تلاش می‌کنیم تا سالانه ۱۵۰ هسته پیش رشد در دانشکده‌ها شکل بگیرد و دو سال بعد با سپری کردن مراحل پیش رشد به مرحله رشد و تشکیل شرکت برسند.
 
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران یادآور شد: در حال حاضر برنامه‌ریزی برای ساخت یک فضای ۲۰ هزار متری برای استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور هستیم و از سویی دیگر برای جبران کمبود فضا از فضای دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌های مستقر در دانشکده‌ها استفاده می‌کنیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار