به گزارش
حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی خدمات سفر، مرتضی رحمانی موحد رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر گفت: برای توسعه گردشگری و رضایتمندی مسافران در سفرهای هوایی، باید سازمان ها و ارگانهای مستقر در فرودگاهها در قالب وظایف تعریف شده و با رویكرد تقویت مدیریت یکپارچه و پاسخگو فعالیت کنند.
رحمانی موحد از بخشهای مختلف فرودگاه مهرآباد از جمله بخش cip، کانترهای فروش، اطلاعات مسافر، دستگاه سلف چکینگ بازدید کرد و از نزدیک با مسافران و خدمه ترمینال شماره یک فرودگاه به گفت و گو پرداخت.
وی در جریان این بازدید اظهار داشت: زیرساختهای حمل و نقل جادهای، زمینی و هوایی یک بخش بدیع و بسیار موثر در توسعه خدمات گردشگری و سفر بوده و با توجه به نگاهی که نسبت به تحقق سیاست های توسعه و اهداف بلند کشور برای صنعت گردشگری داریم، وجود فرودگاه های استاندارد موضوعی بسیار حائز اهمیت است.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مقایسه فرودگاه های داخلی و خارجی پرداخت و گفت: در بسیاری از کشورهای توسعه یافته، نظامهای پذیرش مسافر، انتخاب صندلی و پروازها تا قبل از رسیدن مسافر به فرودگاه انجام میشود و وظیفه مسئول کانتر تنها تطبیق مدارک است اما ما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم البته با اقداماتی که در فرودگاه مهرآباد انجام شده این روند با سرعت بیشتری طی خواهد شد.
رحمانی موحد با اشاره به اینکه هم اکنون ترمینال شماره یک خدمات مناسبی را به قشرهای ویژه از جمله معلولان و سالمندان ارائه میدهد، عنوان کرد: باید شرکتهای هواپیمایی اقدامات لازم را به نوعی انجام دهند که مسافران پیش از رسیدن به فرودگاه صندلی خود را انتخاب کرده و دغدغه حضور در فرودگاه را نداشته باشند.
وی همچنین تاکید کرد: برای توسعه گردشگری و رضایتمندی مسافران در سفرهای هوایی، باید سازمانها و ارگان های مستقر در فرودگاهها در قالب وظایف تعریف شده و با رویكرد تقویت مدیریت یکپارچه و پاسخگو، فعالیت کنند.
رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه باید مدیریت یکپارچه در سراسر فرودگاه های کشور برقرار شود، گفت: دستگاه های مختلفی در فرودگاه انجام وظیفه می کنند که براساس شرح وظایفشان ممکن است تداخل و ناهماهنگی هایی با سایر دستگاه ها پیدا کنند. در حقیقت با یکپارچه سازی مدیریت در فرودگاه ها، میتوان هماهنگی بین سازمانی را افزایش و در نتیجه مدیریت گردشگری را تقویت و خدمات گسترده و متنوع تری را به مسافران داخلی و خارجی عرضه کرد.
رحمانی موحد خاطرنشان کرد: همچنین اگر فرودگاهها که دستگاههای مختلفی در آن خدمت رسانی میکنند با مدیریت یکپارچه و واحد اداره شود، قطعا شاهد ارتقاء رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی خواهیم بود.
علی رستمی مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد نیز در حاشیه بازدید رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر از این فرودگاه اظهار داشت: استقرار سامانه سلف چکینگ و ارائه خدمات سریع به معلولان، ناتوانان جسمی و سالمندان، افزایش تعداد راهنمایان مسافران و افزایش نظارت بر قیمت بلیت ها، از جمله اقدامات فرودگاه مهرآباد در یک سال گذشته بوده است.
وی افزود: سال 95 یکی از سالهای پر کار در بخش تامین زیرساختهای عمرانی و تجهیزاتی بود به طوری که بیش از 170 میلیارد تومان در بخشهای ارتقا ایمنی فرودگاه هزینه شد و در این ایام، اکثر این زیرساختها به بهرهبرداری رسید.
مدیرکل فرودگاه بینالمللی مهرآباد با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد نیز خاطرنشان کرد: در بخش نوسازی تاکسیها بیش از هزار و 200 تاکسی در فرودگاه بینالمللی مهرآباد نوسازی شده است.
انتهای پیام/