یک منبع میدانی عراقی آخرین وضعیت حضور نیروهای در عملیات آزادسازی موصل را تشریح کرد.

فاصله نیروهای عراقی تا مسجد
یک منبع میدانی عراقی در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ درباره آخرین تحولات میدانی مرکز استان نینوا عنوان داشت: نیروهای عراقی در كمتر از یك كیلومتری مسجد بزرگ النوری در مركز موصل قدیم مستقر شده‌اند .
 
وی افزود: در سال دو هزار و چهارده ابو بكر بغدادی در این مسجد نخستین خطبه خودش را خواند و حالا صدها خبرنگار عراقی و خارجی در موصل مستقر شدند تا از لحظه ازادی این مسجد خبر فوری تهیه كنند .
 
این منبع میدانی عراقی تصریح کرد: ولی بر پایه اخرین اخبار اطلاعاتی ، به نظر می رسد به زودی انتفاضه مردمی بزرگی در این محله رخ دهد و مردم موصل هم داعش را در این نقطه موصل سرنگون كنند.
 
وی با اشاره به کمک رسانی مردم عراق به نیروهای خط مقدم نبرد گفت:  نیروهای مردمی عراق امروز كاروان بزرگی از مواد غذایی ، پوشاك و كمك های مردمی در قالب بیش از هزار و دویست خودرو ، كامیون و وانت را به موصل گسیل كردند تا به كمك اوارگان موصلی بشتابند .  اكثر این كمك ها هم از سوی مردم جنوب عراق بویژه مردم بصره ، ناصریه و میسان ارسال شده است.
 
گفتنی است ؛ این مسجد قدیمی كه نهصد سال قدمت دارد که دارای مناره ای بزرگ بوده و این مناره به مناره الحدباء كه نماد موصل است شهرت دارد .
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار