فرماندار ریگان گفت: 600 میلیارد تومان به منظور مهار شن های روان و ریزگردهای شرق این استان اختصاص یافته است.

اعتبار 600 میلیارد تومانی برای مهار ریزگردهای شرق کرمانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ امین باقری فرماندار ریگان در جمع معتمدین اعضای ستاد اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی ریگان گفت: طی تفاهم نامه ای بین استانداری و سازمان جنگلها و مراتع استان کرمان، مهار شن های روان در شرق استان کرمان در دستور کار قرار گرفت. 

وی اظهار کرد: کرمان بعد از خوزستان دومین استان درگیر با ریزگردها است و شهرستان های شرق این استان به دلیل بروز ریزگردها و توفان شن با مشکل جدی مواجه شده است. 

 باقری گفت: نشست هایی در مرکز استان کرمان و تهران با پیگیری های استاندار کرمان و انعکاس رسانه های این استان در زمینه مهار پدیده ریزگردهای ریگان برگزار شده است. 

باقری افزود: کار مالچ پاشی در هزار هکتار از کانون های بحرانی ریگان از فروردین ماه سال آینده آغاز خواهد شد و مابقی این طرح نیز در نیمه شهریور و مهر ماه انجام می شود. 

وی ادامه داد: این طرح در مدت زمان پنج سال در ریگان انجام خواهد شد و طی آن تمام کانون های بحرانی ریگان مالچ پاشی و نهال کاری خواهد شد.
 
فرماندار ریگان با اشاره به اینکه یکی از اقدامات معین منطقه ریگان در زمینه اقتصادی ایجاد 16صندوق روستایی است اظهار کرد: تسهیلاتی توسط صندوق ها در اختیار اهالی روستاها به منظور اشتغالزایی قرار خواهد گرفت. 

باقری عنوان کرد: قرار است با رایزنی های انجام شده کارخانه لاستیک سازی در شهرستان ریگان راه اندازی می شود. 

وی با اشاره به اینکه کار ساخت بیمارستان ریگان 85 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان کرد: با راه اندازی این بیمارستان بیش از 200 نفر مشغول به کار خواهند شد. 

باقری افزود: بیمارستان ریگان اوایل سال آینده در ریگان راه اندازی خواهد شد. 

وی از افتتاح 2 کیلومتر از باند دوم محور ریگان نرماشیر خبر داد و اظهار کرد: اتمام مابقی این محور نیز در دستور کار قرار دارد. 

ریگان تا مرکز کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد. 

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار