رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خوزستان تعطیلات نوروز را بهترین زمان برای مرور درسی و خودسنجی برای داوطلبان کنکور عنوان کرد.

کنکوری ها تعطیلات نوروز را از دست ندهندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ پروین کاوه، رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خوزستان در این خصوص بیان  داشت: بهترین شکلی که دانش‌آموزان کنکوری در ایام تعطیلات می‌توانند برنامه‌ریزی کنند، این است که روز اول و دوم عید دید و بازدید خود را انجام دهند و از روز سوم برنامه‌ریزی درسی داشته باشند و داوطلبان خیال نکنند تمام روز را فقط باید مطالعه کنند، بلکه آنچه اهمیت دارد استفاده مفید و بهینه از زمان است.

وی تصریح کرد: داوطلبان می‌دانند که تعطیلات نوروز بهترین زمانی است که می‌توانند مروری بر درس خود داشته باشند و یک خودسنجی را از این چند ماه که در آزمون‌های آزمایشی شرکت کردند، انجام دهند. پیشاپیش برای داوطلبان سال خوبی آرزو کرده و به آن‌ها توصیه می‌کنم به خود اضطراب راه ندهند و بدانند زمان می‌گذرد؛ پس باید با برنامه‌ریزی پیش بروند چراکه داشتن برنامه، خود مایه آرامش است.

کاوه با بیان اینکه در برنامه‌ریزی درسی 2 گزینه مطالعه تئوری دروس و تست‌زنی وجود دارد، اظهار کرد: در تست‌زنی نقصان درس‌ها و اشکالات داوطلب مشخص می‌شود و ایام عید فرصت مناسبی برای این کار است.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش خوزستان اذعان داشت: داوطلبان خیال نکنند که باید تمام ساعات روز را فقط مطالعه کنند؛ بلکه آنچه مهم است استفاده مفید و بهینه از زمان است. داوطلبان می‌توانند ساعات مفید روز را استفاده کنند و شب را با استراحت و دید و بازدید بگذرانند؛ همچنین روز 13 فروردین را می‌توانند برای استراحت و تفریح در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها معمولا به طور خودکار برنامه‌های خود را با فرزندان کنکوری خود هماهنگ می‌کنند، خاطرنشان کرد: به‌طور معمول خانواده‌ها برنامه‌ریزی مسافرت را محدود یا لغو می‌کنند. ممکن است فرزندان از آن‌ها بخواهند که خانواده طبق برنامه خود پیش برود، اما توصیه می‌کنم خانواده‌ها در کنار فرزندان خود باشند تا آن‌ها احساس آرامش کنند.
پروین کاوه با اشاره به استرس بالای داوطلبان، اظهار داشت: خانواده‌ها، پیشتیبان‌ها و مشاوران باید به دانش‌آموزان پشت کنکور آرامش دهند. همچنین خانواده‌ها باید دید و بازدید و مهمانی‌ها را نظم‌بندی کنند تا دانش‌آموزان امنیت روانی داشته باشند و احساس شادی و آرامش کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.