مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا خواستار پایان فوری کنترل روسیه بر شبه جزیره کریمه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوزویک، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد تحریم ها علیه روسیه به دلیل الحاق کریمه به این کشور تا زمانی که کنترل مسکو بر این شبه جزیره ادامه یابد، پابرجا خواهد ماند.

این مقام آمریکایی در سومین سالگرد برگزاری همه پرسی در روسیه در مورد الحالق کریمه خاطر نشان کرد: کریمه بخشی از قلمرو اوکراین است. آمریکا بار دیگر اشغال کریمه توسط روسیه را محکوم می کند.

وی افزود: آمریکا خواهان پایان فوری کنترل روسیه بر کریمه است.

مارک تونر خاطر نشان کرد: تحریم های مربوط به مسئله کریمه علیه روسیه پابرجا خواهد ماند مگر اینکه روسیه دست از کنترل این شبه جزیره بر دارد.

اظهارات این مقام آمریکایی در حالی مطرح شد که وزارت خارجه روسیه پیشتر تاکید کرده بود  شبه جزیره کریمه بخشی از قلمرو روسیه است.

این در حالی است که کاخ کرملین اخیرا امکان معامله با آمریکا بر سر شبه جزیره کریمه در کناره دریای سیاه را که پس از یک همه پرسی از اوکراین جدا و به روسیه منضم شد، رد کرده بود.
همچنین «دیمیتری پسکوف» سخنگوی رئیس جمهور روسیه در اظهارنظری اعلام کرده بود مسکو قصد ندارد برای لغو تحریم های ضدروسی غرب بر سر منطقه کریمه معامله کند.
خبرگزاری روسیا سگودنیا نیز به نقل از سخنگوی پوتین نوشت: برگزاری همه پرسی دوم در شبه جزیره کریمه مردود و غیرقابل قبول است. 

پسکوف گفت: بیش از 30 درصد مردم آلمان و ایتالیا شبه جزیره کریمه را بخشی از روسیه می دانند و نتایج نظرسنجی اخیر این واقعیت را نشان داد و به همین دلیل معامله در این مورد مطرح نیست.

شبه جزیره کریمه واقع در ساحل دریای سیاه سال 2014 پس از برگزاری یک همه پرسی به خاک روسیه ملحق شد اما اوکراین و کشورهای غربی به پیشگامی آمریکا، روسیه را به اشغال این منطقه متهم می کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار