قم,

رونمایی ازنقاشی تمثال نخستین هنرمند شهید قم

با حضور جمعی از هنرمندان، خانواده شهید و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، آئین رونمایی از تمثال هنرمند خطاط شهید محمدباقر ربانی بر مزار این شهید ارجمند در گلزار شیخان، برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت:در این آئین با تجلیل از مقام شهیدان به ویژه شهدای هنرمند ، هنرمندان به واسطه لطافت روحشان رابطه‌ای لطیف تر با خدا دارند.
 
 حسینی کاشانی ادامه داد:آبادانی و آزادی کشور را مدیون جانفشانی شهدا و ایثارگران دانست ومسئولان و هنرمندان در برابر این جانفشانی ها مسئولیت بیشتری داشته و با خدمت به بیشتر و انتقال ایثارگری ها و آرمان های شهدا به نسل های در قالب هنر به مسئولیت خود عمل کنند.
 
وی افزود:با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به معنویت در سال 96 با الگوگیری از وصیتنامه ها و دستنوشته های شهدا حضور پررنگ هنرمندان و وجود تعداد زیاد شهدای هنرمند نشان از تعهد و دلدادگی هنرمندان کشور نسبت به آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد قم ادامه داد: کم پرداختن به شهدای هنرمند را مورد انتقاد قرار داد و با وجود ایثارگری هنرمندان کشور در دفاع مقدس و آثار ارزشمند این شهدا متاسفانه کمتر به شهدای هنرمند پرداخته شده است و این آئین بهانه ای تا نگاه تازه ای به شهدای هنرمند داشته باشیم.
 
حسینی کاشانی، شهید ربانی را شهیدی متعهد و آثار ارزشمند دانست و گفت: همه مسئولان، مردم و هنرمندان باید در برابر شهدا به شکلی شایسته انجام وظیفه کنیم و جلوه شهدا را در زندگی هایمان بیشتر شاهد باشیم.
 
در پایان این آئین از نقاشی تمثال شهید هنرمند محمد باقر ربانی رونمایی و به مادر شهید اهدا شد. این اثر ارزشمند توسط هنرمند نقاش ابوالفضل سلیمانی ترسیم شده است.
شهید محمد باقر ربانی نخستین شهید هنرمند قم و از هنرمندان مطرح در رشته خطاطی بود. این شهید بزرگوار در سن 20 سالگی در سوسنگرد به فیض شهادت نائل گردد.
 
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار