2 هزار و 739 داوطلب شوراها تا کنون در مازندران پیش ثبت نام کردند.

علیرضا یونسی رستمی رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،به آغاز ثبت نام داوطلبان پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت:2 هزار و 739 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا  تاکنون در استان در پیش ثبت نام شرکت کردند.

وی بیشترین تعداد داوطلبان ثبت نامی را دارای مدرک تحصیلی لیسانس اعلام کرده است و افزود : بیشترین میزان ثبت نام در شهر بابل و کمترین در بابلسر و بهشهر تا کنون انجام شده است.

رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت : پنج و سه دهم درصد این دوره انتخابات را تاکنون بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می دهند.

یونسی رستمی افزود: ثبت نام انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا از امروز30 اسفندماه آغاز و تا ششم فروردین ماه 96 بمدت هفت روز از ساعت 8 صبح تا 4 بعداز ظهر در بخشداری ها و فرمانداری ها انجام می شود.

وی با بیان اینکه بیش از 70درصد پیش ثبت نام ها مربوط به روستاها و مابقی مربوط به شهرها بوده است گفت : 20 درصد داوطلبان پیش ثبت نام مدارکشان تکمیل نشده است نیز می توانند از 30 اسفندماه 95 تا 6 فروردین 96 مهلت قطعی ثبت نام مدارکشان را تکمیل کنند.

رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت : براساس برآورد های اولیه پیش بینی می شود بیش از 20 هزار داوطلب نمایندگی شوراهای اسلامی شهر و روستاهای در استان ثبت نام کنند.

یونسی افزود : پیش بینی می شود در 77 حوزه انتخابیه 4هزار و100شعبه اخذ رای در مازندران نظرگرفته شود.

وی با بیان اینکه 60 درصد دانشجویان دانشگاه های مازندران را دختران تشکیل می دهند گفت : بانوان مازندرانی از این فرصت بدست آمده برای ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا استفاده کنند.

وی افزود: ثبت نام بانوان در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا علاوه بر حضور پررنگ آنان در عرصه اجتماعی به نشاط و شور انتخاباتی کمک می کند.

رئیس ستاد انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت : انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در بیش از دو هزار و 600 روستا و 58 شهر مازندران برگزار می شود.

یونسی افزود: انتخابات پنجمین دورهٔ شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزارمی شود.

انتهای پیام/ ر



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.