رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت با تغییر رویکرد واحدهای صنعتی، تولیدی و بانک‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور موثر عمل کند.

رضایی‌کوچی: دولت با تغییر رویکرد بانک‌ها و واحدهای تولیدی برای تحقق اقتصاد مقاومتی موثر عمل کند/ افزایش فاصله طبقاتی در سال 95"محمدرضا رضایی‌کوچی" رئیس کمیسیون عمران در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتخاب شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری برای امسال گفت: مقام معظم رهبری همیشه دغدغه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را داشته‌اند و براین اساس از این موضوع در سال 95 به تلخی یاد کردند.

وی با بیان اینکه اقشار متوسط رو به پایین روزگار سختی را می‌گذرانند، ادامه داد: متاسفانه مسئولان دولتی نتوانستند در حوزه اقتصاد مقاومتی درست عمل کنند لذا باید رویکرد نظام و دولت براساس زندگی این قشر از جامعه با برنامه‌ریزی دقیق‌تر پیش برود.

نماینده مردم جهرم تصریح کرد: ایجاد کسب و کار، اشتغال و تولید، خروج واحدهای تولیدی و کارخانجات از رکود می‌تواند در معیشت مردم تاثیرگذار باشد. 

رئیس کمیسیون عمران با تاکید براینکه متاسفانه فاصله طبقاتی در کشور بسیار بیشتر شده است، بیان داشت: امروز وضعیت متمکن‌ها بهتر و اقشار متوسط رو به پایین بدتر شده و این امر خلاف رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی‌کوچی در ادامه افزود: دولت با برنامه‌ریزی دقیق‌تر در حوزه‌ راه‌اندازی واحدهای صنعتی، تولیدی، بهبود فضای کسب و کار و بویژه تغییر رویکرد بانک‌ها می‌تواند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور موثر عمل کند.

وی تاکید کرد: تغییر رویکرد بانک‌ها یکی از اقدامات اولیه و مهم است زیرا موضوع ارائه وام، بازپرداخت‌ها و میزان سود آن‌ها برای رونق کار تولیدگران و کارخانجات ما بسیار حیاتی است.

نماینده مردم جهرم همچنین با اشاره به امنیت بی‌نظیر کشورمان با وجود مسائل منطقه‌ای گفت: مقام معظم رهبری طی سخنان خود از امنیت کشورمان و حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف سیاسی و امنیتی تقدیر کردند و باید اذعان کرد که این امنیت نتیجه حمایت‌های مردمی در تمامی مراحل است.

رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: دستگاه‌های امنیتی، بسیج و سپاه توانسته‎اند جنگ و دشمنان کشورمان را در خارج و بسیار دورتر از مرزها نگه دارند و باید با قدردانی از این امنیت، دولت فضای کشور را به سوی تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال پیش ببرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار