میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان سمنان نسبت به مدت مشابه سال قبل 100 درصد افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مريم سلمانيان سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت : 19 هزار و 440 نفر در روز گذشته از مراکز تاریخی تفریحی و گردشگری استان سمنان بازدید کردند که این میزان نسبت به سال گذشته نشانگر افزایش بیش از 100 درصدی است.

وی افزود : بر اساس آمار تجمیعی از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون نیز 41 هزار و 86 نفر از جاذبه های استان سمنان بازدید کرده اند.

وی افزود: 389 مسافر و گردشگر داخلی و 40 گردشگر خارجی در روز گذشته از موزه های استان بازدید کردند و بر این اساس، میزان بازدید از موزه های استان سمنان نیز نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

سلمانیان با بیان اینکه در روز گذشته 32 هزار و 233 نفر در استان سمنان اقامت کردند، افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هشت درصد افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس آمار تجمیعی از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون، 59 هزار و 107 نفر در استان سمنان اقامت کردند.

سرپرست معاونت گردشگري اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان افزود: بر این اساس از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون 899 نفر در هتل ها، 228 نفر در هتل آپارتمان ها،350 نفر در مهمانپذیر ها و 737 نفر در کمپ های موقت استان اقامت کردند.

وی گفت: در این مدت 17 هزار و 721 نفر در مدارس، 11 هزار و 627 نفر در چادرهای مسافرتی و 27 هزار و 545 نفر در سایر مراکز اقامتی استان سمنان اقامت کردند.

وی افزود: در این مدت یک هزار و 9 نفر مسافر و گردشگر داخلی و 48 گردشگر خارجی از موزه های استان بازدید کردند.

گفتنی است ، استان سمنان داراي بيش از يك هزار اثر تاريخي شناسايي شده است كه 718 اثر از اين تعداد در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.