معاون اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی از تشکیل و تجهیز 90 گروه ثابت و سیار برای کنترل و نظارت بهداشتی بر مواد خام دامی در ایام نوروز در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛موسی پوردر آئین بازدید از مراکز عرضه مواد خام دامی در تبریز گفت: این اقدام به منظور تامین بهداشت و سلامت فرآورده های خام دامی در این ایام از سوی 23 گروه ثابت مستقر در کشتارگاه ها و 67 گروه سیار متشکل از کارشناسان اداره کل دامپزشکی در سطح استان تا 14 فروردین اجرا می شود.
 
وی اظهار کرد: امسال نیز همانند سال گذشته کارشناسان دامپزشکی تمامی مراکز عرضه فرآورده های خام دامی مانند قصابی ها، مرغ فروشی ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها، کارگاه های فرآوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی را در تمام نقاط استان تحت کنترل و نظارت ویژه قرار داده و به طور مداوم بازرسی می کنند.
 
معاون اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه با اجرای این طرح جلوی هرگونه تخلف بهداشتی گرفته می شود، یادآوری کرد: کارشناسان این اداره کل در نوروز 95 حدود 73 تن فرآورده خام دامی غیر بهداشتی و غیر قابل مصرف انسانی کشف و ضبط کرده بودند که پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز از مراجع قضایی معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

موسی پور، از مردم خواست تا در تهیه فرآورده های خام دامی دقت بیشتری داشته باشند و به تاریخ تولید و بسته بندی آن ها توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق تلفن 1512 به اداره کل دامپزشکی استان اطلاع دهند تا برخورد قانونی و لازم با متخلفان انجام شود.

 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.