علی سلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، با استقبال از طرح ساخت آثار مناسبتی برای سینما گفت: ساخت فیلم‌های این‌چنینی در فضای سینما كمی غریب و كمرنگ شده و باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود.

آثار مناسبتی مثل نوروز در سینما غریب شده است
به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی سلیمانی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، با استقبال از طرح ساخت آثار مناسبتی برای سینما گفت: ساخت فیلم‌های این‌چنینی در فضای سینما كمی غریب و كمرنگ شده و باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود.
 
این هنرمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری در زمینه جدی گرفتن آثار مناسبتی در سینما و در عین حال حفظ آیین‌های باستانی كشورمان مثل نوروز در فضای سینما اظهار كرد: اگر سینما به سمت ساخت آثار مناسبتی بیشتر توجه نشان بدهد اتفاق خوبی است. به طور مثال هنوز سكانس نوروزی فیلم «هزاردستان» زنده یاد علی حاتمی در یادها ماندگار است. بنابراین ما می‌توانیم چنین ژانری را در سینما ادامه بدهیم به شرطی كه كارمان درست باشد. حتی در خارج از كشور هم برای مناسب‌ها و آیین‌هایشان در سینما آثاری خلق می كنند و مورد استقبال هم قرار می‌گیرد.
 
وی در ادامه، لزوم ورود به ساخت آثار مناسبتی سینما و موفقیت در این عرصه را منوط به تلاش تهیه‌كنندگان دانست و عنوان كرد: در این زمینه بیشترین پیشنهاد باید از سوی تهیه‌كنندگان سینما صورت بگیرد كه كارگردانان را به این سمت سوق بدهند تا نسبت به همه مراسم‌های آیینی و باستانی كشورمان نه فقط نوروز واكنش نشان بدهند. ناگفته نماند كه بسیاری از مناسبت‌های باستانی ما درون‌مایه مذهبی دارند. به عنوان مثال عید نوروزمان به عنوان بزرگترین آیین باستانی و دعایی كه لحظه تحویل سال خوانده می‌شود دعایی از امام سجاد (ع) است و كاملا ادبیات عرب دارد و به دور از ویژگی‌های دینی و مذهبی‌مان نیست.
 
سلیمانی همچنین تاكید كرد: باید تهیه كنندگانمان را به این سمت سوق بدهیم و علت را جویا شویم كه چرا به آیین‌های باستانی‌مان توجه نمی كنند. در وهله بعدی این موضوع سیاستی است كه وزارت ارشاد باید به سینماها ابلاغ كند و تنها به ذوق تهیه‌كنندگان و فیلم‌سازان برنمی‌گردد.
 
وی سپس در پاسخ به اینكه آیین‌های سنتی‌مان چقدر بار دراماتیك دارند و آیا می‌توان نوروز را به عنوان یك مضمون سینمایی نگاه كرد و بر اساس آن فیلم ساخت، گفت: قطعا می‌تواند این طور باشد. به عنوان مثال، شما مجموعه «قصه‌های مجید» یا «شب یلدا»ی كیومرث پوراحمد را كه خیلی دیدنی بود ببینید كه نوع نگرشش چطور است. به نظرم می شود به نوروز هم این گونه نگاه كرد؛ چراكه عمر آیین‌های ما طولانی است و می توان آن ها را دراماتیك دید؛ منتها ساخت این گونه آثار باید به دست تهیه‌كنندگان و كارگردانان كاربلد سپرده شود.
 
علی سلیمانی در پایان اعلام كرد كه به تازگی یك فیلم مشترك با هادی حاجتمند با عنوان «اشنوگل» كه در جشنواره فجر امسال هم حضور داشت تهیه كرده‌ است و سال آینده اكران خواهد شد.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار