دولت مکزیک به شرکت‌های این کشور هشدار داد حضور در پروژه "دونالد ترامپ" برای ساخت دیوار مرزی به صلاح آنها نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ دولت مکزیک به شرکت‌هایی که قصد دارند در پروژه "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، برای ساخت دیوار مرزی مشارکت داشته باشند هشدار داد این کار به سود آنها نخواهد بود. البته هیچ منع قانونی برای این منظور وجود ندارد و تحریمی برای چنین شرکت‌هایی درنظر گرفته نشده است.

دونالد ترامپ پیشنهاد کرد شرکت‌های مکزیکی ساخت این پروژه را برعهده بگیرند و به این ترتیب برای ساکنان بومی مکزیک نیز اشتغالزایی شود. 

وزیر اقتصاد مکزیک با اشاره به این موضوع گفت: ما قصد نداریم قانونی تصویب کنیم تا علیه این شرکت‌ها مواضعی سختگیرانه اتخاذ شود. اما معتقد هستم اگر شرکت‌های مکزیکی خواهان حفظ اعتبار و حسن شهرت خود هستند، بدون شک باید بدانند مشارکت در پروژه ساخت دیوار مرزی برایشان هیچ منفعتی به همراه نخواهد داشت.

وزیر امور خارجه مکزیک نیز جمعه گذشته گفته بود شرکت‌هایی که قصد دارند در پروژه ساخت دیوار مرزی حضور داشته باشند، در ابتدا به وجدان خود مراجعه کنند.

کمپانی مکزیکی "مکزیکو سِمِکس"، یکی از بزرگترین کارخانه‌های تولید سیمان در جهان، برای تامین سیمان و مصالح مورد نیاز ساخت این دیوار اعلام آمادگی کرده است. یک شرکت دیگر مکزیکی با نام "چیهواهوا" که در زمینه تولید سیمان فعالیت دارد خواستار مشارکت در این طرح شده است. هر دو کمپانی نام برده حضوری فعال در بازار آمریکا دارند.

گروه‌های محلی و نهادهای مردمی در مکزیک از دولت خواسته‌اند هر شرکتی را که در ساخت دیوار مرزی مشارکت داشته باشد مورد تحریم قرار دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار