آثار تاریخی و جاذبه های بی بدیل، انگیزه ای برای سفر به مراغه

شهر تاریخی و زیبای مراغه با آثار تاریخی و جاذبه های بی بدیل خود، در ایام نوروز مسافران و گردشگران نوروزی را از گوشه و کنار مختلف کشورمان مجذوب خود کرده و پذیرای مسافران نوروزی است.

آثار تاریخی و جاذبه های بی بدیل، انگیزه ای برای سفر به مراغهبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛این شهر تاریخی با دارا بودن جاذبه های گردشگری و بیش از 500 اثر تاریخی و طبیعی، هرساله در ایام تعطیلات نوروزی، آغوش خود را به روی گردشگرانی از شهرهای مختلف از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب کشور باز کرده و مجذوب خویش کرده است.

با فرا رسیدن عید نوروز، آثار تاریخی از جمله گنبدهای تاریخی، معبد مهر، رصدخانه مشهور و تاریخی و نیز ده ها میراث ماندگار ملی، آماده بازدید گردشگران و مسافران شده است.

موزه های تخصصی ایلخانی و سنگ نوشته های به عنوان یکی از مهم ترین اماکن مورد بازدید گردشگران، در ایام نوروز هر روزه پذیرای خیل علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ این خطه از آذربایجان است.

موزه ایلخانی با داشتن صدها اثر تاریخی از دوران های مختلف تاریخی، زبان گویای فرهنگ و تمدن مراغه در اعصار پیشین یکی از اهداف گردشگرانی است که با علاقه تمام به فرهنگ و میراث این مرز و بوم عشق می ورزند.

این موزه با 6 بخش در زمینه مراغه کهن، سفال، سکه، کتب، اسناد و نوشته های تاریخی، فلز و شیشه یادگار فرهنگ و تمدن مردم این خطه از ایران در هشت قرن پیش از این است.

موزه سنگ نگاره ها نیز به عنوان یکی از موزه های تخصصی این شهر با آثاری از جمله سنگ قبرهای گهواره ای، صندوقی و تخته سنگ هایی با انواع خطوط و با نقوش تزیینی و هندسی و قوچ های سنگی جمع آوری شده و در معرض دید عموم قرار گرفته که بیشتر این سنگ قبرها متعلق به شهرستان مراغه و اطراف آن است.

این موزه های تاریخی و فرهنگی هرساله در ایام نوروز و روزهای تعطیل آن به روی مسافران و گردشگران و بازدیدکنندگان باز است.

رصدخانه تاریخی مراغه نیز به عنوان دومین اثر پربازدید آذربایجان شرقی مهم ترین اثر تاریخی مورد بازدید گردشگران با افقی زیبا و یادگاری مانگدار از دوران درخشان و طلایی این شهر، نیز برای حضور بازدیدکنندگان و علاقه مندان به علم و فرهنگ این مرز و بوم لحظه شماری می کند.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.