بازی های محلی نوروزی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور کازرون برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا معینی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر و مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون گفت: بازی های بومی محلی، بخشی از میراث فرهنگی و معنوی بشر قلم داد شده که شایسته است به عنوان بخشی از فرهنگ مردم حفظ و احیاء شوند.
 
معینی افزود: همچنین ورزش های بومی محلی در بین مردم ایران زمین که دارای قومیت ها، طوایف و قبیله های گوناگون است هنوز رواج داشته و عوامل محیطی نیز بر تعدد این بازیی ها افزوده است.
 
وی ادامه داد: شهرستان کازرون دارای قومیت های مختلف لر، ترک و عرب زبان  است که بازی های محلی بسیاری در بین آنان از سال ها قبل رواج داشته و در ایام نوروز که دارای فراغت بیشتری هستند، اقوام در کنار هم جمع شده وبهترین سرگرمی را ،بازی های محلی انتخاب می کنند.
 
معینی اظهار داشت: تنگسه، الک دولک، هفت سنگ، طناب کشی و چوپی بازی از جمله این بازی ها است.
 
وی بیان کرد: همچنین سازو دهل نیز که به عنوان یکی از سازهای کوبه ای محسوب می شود از قدمت بسیاری برخوردار است که همنوایی ساز و دهل در کنار انجام بازیهای محلی همواره جذاب و دیدنی بوده است.
 
مسئول اداره میراث فرهنگی کازرون تصریح کرد: در همین راستا 15 نوع ازبازی های محلی به عنوان یک جاذبه فرهنگی در مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور با حضورقومیت های مختلف برنامه ریزی در حضور مسافران و گردشگران به اجرا در آمد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار