رئیس صنف مشاوران املاک استان اصفهان گفت:بیشترین شلوغی شهر در روزهای میانی تعطیلات و در زمان جابجایی دو نوبت سفرها اتفاق می‌افتد و شهر اصفهان آمادگی کامل برای رفع مشکلات مسافران در این ایام را دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول جهانگیری  با اشاره به نحوه اسکان مسافران نوروزی در سطح شهر اصفهان اظهارکرد: با توجه به زیرساخت‌هایی که در سال‌های اخیر در اصفهان فراهم‌شده و فرهنگ‌سازی های صورت گرفته، چادر خوابی در سطح شهر به صفر رسیده و تنها مرکز چادر خوابی مسافران در اصفهان، در باغ فدک قرار دارد.

وی در ادامه افزود: اولویت اسکان مسافران و گردشگران در شهر اصفهان، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، مراکز گردشگری، آموزش‌وپرورش و نهایتاً منازل استیجاری است.

رئیس صنف مشاوران املاک استان اصفهان شرایط اسکان در منازل استیجاری را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در طی ده سال اخیر، فرهنگ اسکان در این نوع منازل به‌خوبی در اصفهان جا افتاده و شرایط نسبت به زمان شروع این طرح بسیار بهبود پیدا کرده است.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان همچنین تصریح کرد: ورود صنف مشاوران املاک به این حوزه صرفاً کمک به ستاد اسکان مسافران نوروزی بوده و هدف از ارائه این خدمات، مهار سرریز مسافران در ایام شلوغی هتل‌ها و مسافرخانه‌ها است.

وی در ادامه عنوان داشت: اولویت با اسکان مسافران در هتل‌ها و مکان‌های گردشگری است تا از طریق چرخش این منافع در صنعت گردشگری، توسعه در این صنعت در استان تسهیل شود.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت 25 الی 30 هزار نفری هتل‌های اصفهان خاطرنشان کرد: در ایام عید، در برخی شب‌ها، حجم مسافران به 140 الی 150 نفر هم می‌رسد و برای اسکان این مازاد مسافر، از ظرفیت خانه‌های استیجاری استفاده می‌شود.

وی در رابطه با روند ورود مسافران به شهر اصفهان اذعان داشت: اصفهان به دلیل قرار گرفتن در مسیر سایر شهرها، عمدتاً به‌عنوان مقصد دوم سفرها نیز انتخاب می‌شود و ازاین‌رو انتظار داریم ورود مسافران در نوبت دوم سفرها عید از مقدار فعلی بیشتر شود.

رئیس صنف مشاوران املاک تأکید کرد: بیشترین شلوغی شهر در روزهای میانی تعطیلات و در زمان جابجایی دو نوبت سفرها اتفاق می‌افتد و شهر اصفهان آمادگی کامل برای رفع مشکلات مسافران در این ایام را دارد.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان در خاتمه بیان کرد: همه تلاش باید بر این نکته متمرکز باشد تا مدت اقامت مسافران از 2.5 شب فعلی افزایش یابد و هر چقدر این مدت طولانی‌تر شود، راه برای خروج اصناف مربوطه از رکود هموارتر خواهد بود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.