مدیرعامل شرکت آب و منطقه ای کرمان از سرریز سدهای بافت،جیرفت ،سیرجان خبرداد وگفت: خوشبختانه بارندگی های خوبی را در بهمن واسفند95داشتیم.

سدهای استان کرمان منبع خوب آبی شده اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ابراهیم علیزاده گفت: در همین بارش ها جازموریان که سالها خشکیده بود پرآب شد به گونه ای که 360میلیون مترمکعب آب وارد پهنه جازموریان شده است.


وی تصریح کرد: با این همه میزان بارندگی در پایان سال گذشته باز هم بحران کم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آبی در استان وجود دارد و باید برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه حفاظت از منابع آبی موجود، طرح همیاران آب در دست اجرا است گفت: در این طرح استان کرمان الگو شده و سایر استان‌ها در حال الگوبرداری هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمان با بیان اینکه طرح جامع آب استان کرمان تهیه شده است افزود: در این طرح انتقال حوزه به حوزه آب در بلند مدت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به انتقال آب از دریای عمان به استان کرمان و فلات مرکزی ایران خاطر نشان کرد: مطالعات اولیه این طرح توسط شرکت مهاب قدس انجام شده و اخیراً در تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم عملیات اجرایی آن به‌زودی آغاز می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه بلندترین تونل انتقال آب خاورمیانه به طول 38 کیلومتر در حال احداث است گفت: حفاری تونل از دو جبهه در حال انجام است و پیشرفت قابل قبولی داشته است.
 
متوسط بارندگی استان کرمان سالانه 125 میلی‌متر است.
 انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.