مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت:اقامت 30 هزار نفر در مراکز اقامتی از 29 اسفند سال گذشته تا پایان روز یکم فروردین دزاستان ثبت شده است.

اقامت 30 هزار نفر در مراکز اقامتی استان آذربایجان شرقی
به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ مرتضی آبدار گفت: مجموع بازدیدهای انجام شده از جاذبه های تاریخی و موزه های استان آذربایجان شرقی در روزهای 29 و 30 اسفند و یکم فروردین 12 هزار و 800 نفر بوده است که کلیسای سنت استپانوس، موزه قاجار و موزه آذربایجان بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.
وی اعلام کرد: در این سه روز در مجموع 138 هزار و 406 نفر از تمامی جاذبه های استان اعم از تاریخی، فرهنگی، تفریحی و دست ساز بازدید کرده اند.
آبدار همچنین گفت: طی روزهای 25 تا 29 اسفند 95، میزان تردد خودرو در استان، 3 میلیون و 187 هزارو 288 تردد بوده که نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.
وی بر نظارت مستمر تیم های نظارتی ستاد اجرایی خدمات سفر تاکید کرد و گفت: تعداد بازدید تیم های نظارتی ستاد اجرایی نوروز استان در 3 روزگذشته، 303 مورد بوده که از این میان 73 مورد از مراکز اقامتی استان، 170 مورد مراکز پذیرایی، 23 مورد دفاتر خدماتی مسافرتی و 37 مورد از سایر مراکز ارائه خدمات مستقیم به گردشگران مورد بازرسی قرار گرفته اند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی افزود: طی بازدیدهای صورت گرفته در قالب ستاد اجرایی خدمات سفراستان، 10 موردتشویق، 11 موردتذکر و یک مورد اخطار کتبی، طی 3 روزنخست، برای مراکز مذکور صادر شده است.
ظرفیت اقامتی آذربایجان شرقی هشت هزار و ۷۶۵ تخت در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، میهمان سرای دولتی و خانه مسافر است.
آموزش و پرورش استان هم بیش از 2000 اتاق و 40 ستاد اسکان در تبریز و سایر شهرستان ها برای پذیرایی از فرهنگیان کشور در تعطیلات نوروزی امسال آماده کرده است.
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.