قم؛

اقتصاد مقاومتی نیازمند عزم ملی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم حضور مسئولانه مردم در عرصه اقتصاد را مهم‌ترین مولفه اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری با اشاره به  نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» از سوی مقام معظم رهبریاظهار داشت: شعار امسال در ادامه همان بحث «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» سال گذشته است.

وی تاکید کرد: مساله تولید در اقتصاد، رکن اساسی پیشرفت در امور اقتصادی است، یعنی اگر کشوری هیچ مشکلی از نظر معیشتی نداشته باشد اما تولید و اشتغال در آن رونق نداشته باشد آن کشور با اقتصاد بیمار دچار می‌شود و به اقتصاد آن کشور به راحتی می‌شود ضربه زد و مردم آن را از پای در آورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه اقتصادی که مبتنی بر تولید نباشد، اقتصاد وابسته است، گفت: اقتصاد وابسته به مخازن نفت و گاز و یا اقتصاد وابسته‌ای که به اجانب و قدرت‌های بزرگ تکیه داشته باشد، در هر دو صورت، اقتصاد بیمار و قابل شکست است.


وی افزود: این اقتصاد می‌تواند در بزنگاه‌ها ملتی را به زانو در بیاورد اما اگر در کشوری جوانان و مردمش در عرصه کار، تلاش و تولید مشارکت جدی و مسئولانه داشته باشند و نیازهای خودشان را خودشان برآورده کنند و به تعبیر مقام معظم رهبری دستشان روی زانوی خودشان باشد و نیازمندی‌های خودشان را تامین کنند، تولید داشته باشند و جوانانش خلاق و مشغول به کار باشند اگر همه دروازه‌های عالم به روی چنین ملتی بسته شود و همگان دست به دست هم دهند و او را تحریم و محاصره اقتصادی کنند آن ملت پیروز و در مقابل دشمن مقاوم، سربلند و با عزت و اقتدار روی ارزش‌های خودش می‌ایستد.

حجت‌الاسلام اسکندری گفت: اقتصاد مقاومتی چنین اقتصادی است که اگر همه زوایای آن با یک عزم ملی و خواست همگانی به وجود بیاید قدرت نظام و انقلاب اسلامی را ارتقا می‌دهد.

به گفته وی، در شرایطی که ایران اسلامی به دنبال نهادینه کردن ارزش‌های والای اسلامی و الهی در دنیا است و دشمن هم از ضعف‌های اقتصادی استفاده می‌کند تا مردم و نظام و انقلاب ما نتواند آرمان‌های خودش را در عرصه جهانی به پیش ببرد، اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری در پیام نوروزی و سخنرانی خودشان در حرم امام رضا(ع) توضیح دادند اقتصاد مقاومتی و نهادینه کردن و بارورکردن آن از عهده یک قوه مثل قوه مجریه برخاسته نیست.

وی با تاکید بر این که تمام قوا و نهادهای مملکت و کشور باید در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی همکاری کنند، اظهار کرد: اگر قوانینی نیاز است باید تصویب شود و قوه قضاییه و نیروهای امنیتی کشور باید امنیت لازم را برای اقتصاد مقاومتی به وجود بیاورند و دولت باید شرایط لازم را برای اجرای اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

حجت‌الاسلام اسکندری حضور همه جانبه مردم در عرصه اقتصاد را مهم‌ترین مولفه و لازمه اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: آنهایی که وضع مالی خوبی دارند و سرمایه‌هایی در اختیار دارند باید با روحیه جهادی، سرمایه خود را در راستای ایجاد اشتغال و تولید به کار بگیرند و خودشان در عرصه اقتصادی حضور داشته باشند و جوانان را تشویق کنند.

وی ادامه داد: آحاد ملت باید در استفاده از تولیدات داخلی عزم ملی و باور جهادی را به صحنه بیاورند و با هدایت‌ها و رهبری‌های هوشمندانه رهبر عظیم الشان انقلاب خواهیم توانست به یک اقتصاد مقاومتی، پایدار و مقاوم در برابر توطئه‌های دشمن دست پیدا کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: با توجه به فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که در کشور ما از نظر نیروی انسانی، ظرفیت‌های جغرافیایی، معادن و مخازن زیرزمینی و روزمینی، جوانان بااستعداد و پرتلاش و دانشمند وجود دارد ما خواهیم توانست به عزت اقتصادی دست پیدا کنیم و به دنبال آن به شکوه و اقتدار سیاسی و اجتماعی و اعتلای ارزش‌های والای الهی و اسلامی خود در کشور و هم در منطقه و عرصه جهانی و بین‌المللی دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام اسکندری تصریح کرد: لازمه دستیابی به اقتصاد مقاومتی، حضور همه جانبه همه قوا و امت در عرصه تولید و اشتغال از طریق بکارگیری نیروهای توانمند و بااستعداد و سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها است.
 
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار