غار علیصدر به عنوان بزرگ‌ترین و منحصربه‎فردترین غار آبی جهان است که در همدان قرار گرفته است.

بزرگترین غار آبی جهان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ این غار دارای قابلیت قایقرانی بوده و سالانه علاقمندان بسیاری را از داخل و خارج از کشور برای مشاهده زیبایی‎های طبیعت به همدان جذب می‌‏کند.

غار علیصدر یکی از مهمترین آثار طبیعی در استان همدان محسوب می‌‏شود که به سبب زیبایی‌های خدادادی توانسته سالانه بسیاری از گردشگران و محققان را برای بازدید بزرگترین غار آبی جهان به همدان بکشاند.

شکل‎گیری غار علیصدر به دوره ژوراسیک و در منطقه‎ای به نام گل تپه برمی‎گردد که گویا مملو از غار بوده و در برخی سال‎ها شاهد کشف غارهای جدیدی در این حوزه هستیم.

غار علیصدر یکی از شگفت‌انگیزترین آیه‌های قدرت خداوند و جز کم نظیرترین نعمت‌های پروردگار کریم است، به لحاظ ویژگی‌های منحصر به فرد این غار زمین شناسان لقب "غار زنده" را به آن داده‌اند چراکه هیچ گونه گاز سمی در آن یافت نمی‌شود و جریان هوایی که در آن وجود دارد از تنگی نفس جلوگیری می‌کند. همچنین به علت عدم وجود نور خورشید هیچگونه حیات جانوری در این غار دیده نمی‌شود.

غار علیصدر یکی از 10 غار مهم دنیا به لحاظ غارهای قابل بازدید به شمار می‌آید و مهمترین غار نمایشی دارای استعداد قایقرانی است، اما آنچه غار علی صدر را از سایر غارهای آبی جهان متمایز می‌کند، سهولت استفاده از کانال‌های آبی درون آن است که به سبب وسعت غار به ‌راحتی می‌توان در آن طی مسیر کرده و با قایق‌های معمولی از درون آنها گذشت.

غار علیصدر به دو غار سراب و سوباشی متصل است که با هر کدام به ترتیب 7 و 11 کیلومتر فاصله دارد، هم‌اکنون 14 کیلومتر از طول غار علی صدر شناسایی شده که در چهار کیلومتر آن می‌توان قایقرانی کرد. بسیاری از زمین‌شناسان معتقدند که غار علی صدر با غارهای دیگری همچون غار قوری‌قلعه در ارتباط است.

سال‌ 93 مسیر جدیدی در غار علیصدر بازگشایی شده و با نام هزار قندیل برای بازدید مسافران و گردشگران در نظر گرفته شد که دارای قندیل‌های بسیاری است و مسافران می‎توانند بعد دیگری از زیبایی‎های این غار را از این طریق ببینند.

غار علیصدر زیبایی‎های بی‎مثالی دارد که گویا نقاشی چیره‎دست تک تک این زیبایی‎ها را با دستان هنرمند خود رقم زده است، غار علیصدر در دالان‌های مختلف خود جاذبه‎های منحصربه فردی دارد که نگاه مسافران را به خود جذب می‏کند.

غاز علیصدر بزرگترین غار آبی جهان است که قابلیت قایقرانی داشته و کسی نمی‏تواند نسبت به این مسئله خدشه‎ای وارد کند، متاسفانه برخی از روی بی‎اطلاعی بزرگ‎ترین غار آبی جهان را به دیگر غارها نسبت می‎دهند.

صحبت کردن درباره زیبایی‌های غار علیصدر نمی‏تواند فایده چندانی داشته باشد ولی می‎طلبد تا مردم سایر نقاط کشور و جهان برای دیدن این پدیده شگرف در استان همدان برنامه‎ریزی کرده و در ایام نوروز نسبت به بازدید این مجموعه اقدام کنند.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار