324 کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی کشف و معدوم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ در راستای اهمیت بهداشت جامعه بویژه در ایام تعطیلات نوروزی، بازدیدهای کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اماکن و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، تشدید می شود.

 
دکتر سید محمدصادق کشفی نژاد نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: کارکنان واحدهای بهداشت محیط دانشگاه، در قالب تیم های ثابت و سیار، در ایام تعطیلات نوروز به صورت روزانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مراکز اسکان و اقامت مسافران، مساجد و اماکن بین راهی بازدید می کنند.
وی افزود: در این بازدیدها مسائل مربوط به حوزه بهداشت محیط بررسی می شود و در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، با همکاری مقام قضایی با آن برخورد می شود.
 
دکتر سید محمدصادق کشفی نژاد ادامه داد: در این بازدیدها، اقلام و اجناس تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز جمع آوری و پس از صورتجلسه با نظارت دستگاه قضایی، نسبت به معدوم سازی آنها اقدام می شود.  
 
نماینده معاونت بهداشتی در ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه اضافه کرد: در چهارمین روز از سال جدید، 395 بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، 116 بازدید از اماکن عمومی، 47 بازدید از اماکن بین راهی، 32 بازدید از سامانه آبرسانی و 21 بازدید از مراکز مشکوک به عرضه قلیان، از سوی کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه در استان، انجام شد.
 
دکتر کشفی نژاد، ادامه داد: در این روز، 324 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف معدوم و 391 مورد کلرسنجی در سطح استان فارس، انجام شد.  
 
او اضافه کرد: یکی دیگر از فعالیت های واحد بهداشت محیط در این ایام، آموزش به مردم و مسافران نوروزی، در خصوص آشنایی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و خودداری از مصرف غذاهای غیر بسته بندی است.

انتهای پیام/ن



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار