اولین جلسه مهم کنفرانس سازمان ملل متحد با هدف گفتگو درباره ابزار لازم الاجرای قانونی جهت ممنوعیت تسلیحات هسته ای از بیست و هفتم تا سی و یکم مارس برگزار می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، اولین جلسه مهم کنفرانس سازمان ملل متحد با هدف گفتگو درباره ابزار لازم الاجرای قانونی جهت ممنوعیت تسلیحات هسته ای که به حذف کامل این تسلیحات منتهی شود از بیست و هفتم تا سی و یکم مارس در مقر سازمان ملل متحد برگزار می شود.

این کنفرانس در پی قطعنامه 71/258 مجمع عمومی سازمان ملل متحد و به ریاست الین وایت گومز نماینده دائم کاستاریکا در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار می شود. این کنفرانس با توجه به نبود نتایجی ملموس از دو دهه مذاکرات خلع سلاح هسته ای چندجانبه در چارچوب سازمان ملل متحد برگزار می شود. این کنفرانس اولین مذاکرات چندجانبه درباره خلع سلاح در سازمان ملل متحد در بیست سال اخیر است.

براساس ارزیابی ها، تا سال دو هزار و شانزده بیش از پانزده هزار کلاهک هسته ای در ذخایر جهان باقی است. دومین نشست این کنفرانس از پانزدهم ژوئن تا هفت ژوئیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار