۱۱ هزار و ۷۳۰ داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستای در خراسان رضوی ثبت نام قطعی کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ،سید مسعود محولاتی دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تا پایان ششمین روز از مهلت هفت روزه ثبت نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی ۱۲ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کردند که ثبت نام ۱۱ هزار و ۷۳۰ نفر از این تعداد قطعی و نهایی شده است.
وی افزود: از ثبت نام شدگان قطعی یک هزار و ۹۸۰ نفر معادل ۱۶. ۸ درصد برای شوراهای اسلامی شهر‌ها و ۹ هزار و ۷۵۰ نفر معادل ۸۳. ۱۲ درصد برای شوراهای اسلامی روستایی ثبت نام کردند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی تعداد داوطلبان زن را ۵۶۱ نفر و معادل ۴. ۸ درصد کل ثبت نام شدگان ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۲۲۶ نفر برای شوراهای شهری و ۳۳۵ نفر برای شوراهای روستایی داوطلب شدند.
محولاتی تعداد مردان ثبت نام شده در این دوره را نیز ۱۱ هزار و ۱۶۹ نفر و معادل ۹۵. ۲ درصد کل داوطلبان دانست و افزود: از این تعداد یک هزار و ۸۰۴ نفر برای شوراهای شهری و ۹ هزار و ۳۶۵ نفر برای شوراهای روستایی ثبت نام کرده اند.
وی گفت: از کل افراد ثبت نام شده یک هزار و ۷۵۴ نفر معادل ۱۵ درصد داوطلبان دارای تحصیلات کارشناسی، ۶۵۵ نفر یعنی ۵. ۵ درصد دارای تحصیلات کارشناسی ارشد، ۶۷ نفر معادل ۶ دهم درصد تحصیلات دکترا و ۶۵ نفر معادل ۶ دهم درصد نیز دارای تحصیلات حوزوی می‌باشند.
دبیر ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: ۴۵۷ نفر و معادل چهار درصد داوطلبان هم فوق دیپلم، یک هزار و ۷۶۰ نفر نیز دیپلم و مابقی زیر دیپلم هستند.
محولاتی با بیان اینکه یک هزار و ۳۰۰ نفر از مجموع ثبت نام شدگان نیز ایثارگر هستند افزود: ۸۳۱ نفر معادل هفت درصد داوطلبان کمتر از ۳۰ سال، سه هزار و ۷۸۸ نفر و معادل ۳۲ درصد در سنین بین ۳۰ تا ۴۰ سال، سه هزار و ۵۶۱ نفر و معادل ۳۰ درصد در سنین ۴۰ تا ۵۰ سال قرار دارند.
وی دارندگان سنین بین ۵۰ تا ۶۰ سال را هم ۲ هزار و ۲۵۲ نفر معادل ۱۹ درصد و ۶۰ تا ۷۰ سال را نیز حدود یک هزار نفر به میزان ۸. ۵ درصد و ۷۰ سال به بالا را هم حدود ۳۰۰ نفر معادل سه درصد کل داوطلبان عنوان کرد.
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان فردا در آخرین روز مهلت قانونی ثبت نام داوطلبان عضویت در شورا‌ها تا انتهای شب فعال و پاسخگوی مراجعان هستند از داوطلبان خواست در این زمینه اقدام کنند.
محولاتی تصریح کرد: این مهلت بر اساس قانون به هیج وجه قابل تمدید نیست.
دبیر ستاد انتخابات استان گفت: برای تسریع در کار ثبت نام افرادی که موفق به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه نشده اند نیز می‌توانند برای ثبت نام اقدام و فرم خود اظهاری را تکمیل و سایر مدارک را تحویل و ثبت نام نمایند.
انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار