یک کارشناس ارشد علوم تربیتی به کنکوری‌ها توصیه کرد: فرصت طلایی نوروز را برای جلو افتادن از رقبای خود از دست ندهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛جهانگیر مرادی از ایام نوروز به عنوان دوران طلایی برای کنکوری‌ها یاد و اظهار کرد: کنکوری‌ها در تعطیلات نوروزی فرصت دارند از رقبای خود جلو بیافتندچند روز اول عید را در برنامه‌ریزی مطالعاتی خود آزاد گذاشته و برای بقیه تعطیلات خود برنامه ریزی درسی داشته باشند.

مرادی افزود: کنکوری‌ها باید در تعطیلات نوروزی بین 10 تا 12 ساعت برنامه مطالعاتی داشته باشند تا بتوانند کمبود ساعات مطالعه سایر ایام سال را جبران کرده و از رقبای خود پیشی بگیرند.

وی مرور دروس، خواندن دروسی که در آنها تسلط ندارند، تست کار کردن، دادن کنکورهای آزمایشی را در جلوافتادن کنکوریها از رقبای خود موثر ارزیابی کرد.

این مشاور مدرسه از خانواده‌هایی هم که کنکوری دارند خواست تا توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشند و سعی کنند شرایط را برای درس خواندن فرزندانشان مهیا کنند.

مرادی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه هم باید برنامه مطالعه سه ساعت در روز را درایام تعطیلات نوروزی داشته باشند، افزود: آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی و متوسط اول هیچ برنامه‌ای ندارد و این دانش‌آموزان باید خودشان برای مرور دانسته‌های خود برنامه مطالعاتی بگذارند.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.