رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: نتیجه اقدامات پلیس باید در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و اجتماعی و در راستای ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای شهروندان باشد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با حضور در هیجدهمین جلسه قرارگاه نوروزی آذربایجان غربی، ضمن تبریک سال جدید و قدردانی از اقدامات و زحمات بی دریغ مجموعه فرماندهی انتظامی استان در برقراری نظم و امنیت اجتماعی، انتظامی و ترافیکی، اظهار داشت: امنیت پایه و اساس همه فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

وی با تأکید بر استمرار و تداوم فعالیت‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و طول سال، وجود امنیت و بالا بودن احساس امنیت در استان را یکی از شاخص‌های مهم و برجسته آذربایجان غربی معرفی کرد و گفت: وجود این امنیت و آرامش حاکم بر استان، ماحصل زحمات همه دست اندرکاران حوزه امنیتی و انتظامی است که بدون منت و هیچ چشم داشتی به خوبی توانسته اند ایفای نقش کنند و موجب خرسندی و رضایتمندی مردم، میهمانان و مسافران نوروزی شوند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تأکید بر تعامل، همکاری و پیروی از منویات مقام معظم رهبری خصوصا در حوزه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تصریح کرد: اغلب جرایم ریشه در نا آگاهی مردم دارد که بدون شک با آموزش و اطلاع رسانی به موقع و ارتقا آگاهی علمی شهروندان در سایه پلیس اجتماع محور می‌توان در پیشگیری از وقوع جرایم و کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی اقدامات ارزنده‌ای انجام داد.

شرفی در ادامه با اشاره به نقش جامعه محوری پلیس، خاطرنشان کرد: نتیجه اقدامات پلیس باید در حوزه‌های پیشگیری انتظامی و اجتماعی و در راستای ایجاد نظم، امنیت و آرامش برای شهروندان باشد.

وی، انضباط اجتماعی، اخلاق حرفه ای، مهارت شغلی، ارایه خدمات انتظامی و رعایت حقوق شهروندی را از اولویت برنامه‌های نیروی انتظامی در رویکرد جامعه محوری دانست و گفت: پلیس باید در مقام مجری قانون با اقتدار توأم با رأفت انجام وظیفه کند.

این مقام ارشد انتظامی، به میزان و نقش مردم در ایجاد امنیت عمومی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد ما میزان سطح امنیت عمومی در جامعه به میزان مسئولیتی بستگی دارد که مردم و جامعه در نظم و امنیت اجتماعی می‌توانند به وجود بیاورند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تقویت کلانتری‌ها و پاسگاه ها، گفت: موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز مورد تاکید معظم له می‌باشد.

وی در ادامه به انتخابات حساس و مهم در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم افکار عمومی حساس‌تر و امکان تبدیل موضوعات اجتماعی به امنیتی بیشتر می‌شود و پلیس باید با گوشی شنواتر و چشمی بیناتر به عنوان دیده بان جامعه به پایش تمامی لایه‌های جامعه پرداخته تا بتواند توطئه دشمن را خنثی کند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در پایان تصریح کرد: در ایام انتخابات جلب مشارکت‌های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های تاثیرگذار مردم می‌تواند کمک شایانی در تامین نظم و امنیت داشته باشد و هرگونه سهل انگاری نیز مشکلات عدیده‌ای را در امنیت جامعه به وجود بیاورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار