مقام‌های افغانستان گفته‌اند که به پاکستان اجازه نخواهند داد تا بر بالای خط دیورند حصارکشی یا اقدام به ساختمان دیگری کند.

وزارت داخله: اجازه حصارکشی بالای خط دیورند به پاکستان را نمی دهیم

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، حکومت پاکستان گفته است که در آن قسمت‌های خط پرمناقشۀ دیورند اعمار حصار امنیتی آغاز شده است که به باور مقام‌های پاکستانی، تندروان از آنجا حملات فرامرزی را انجام می‌دهند.

ژنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز اردوی پاکستان، روز شنبه در جریان دیدار از مناطق قبایلی در امتداد خط دیورند اعمار این حصار را در "بخش‌های معروض با تهدید بلند” اعلام کرد و گفت که اینکار به سود افغانستان و پاکستان است.

نجیب دانش، معاون سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان گفته است که تا کنون‌ مقام‌های افغان نشانه‌ای از حصار کشی در امتداد خط دیورند را ندیده است و به گفتۀ وی در صورت چنین اقدامی از جانب پاکستان، برای جلوگیری از آن حکومت افغانستان اقدام خواهد کرد.

آقای دانش گفته است که حصار کشیدن یا هرگونه ساختمان بر بالای خط دیورند برای افغانستان قابل قبول نبوده و به آن اجازه داده نخواهد شد.

لوی درستیز اردوی پاکستان همچنان گفته است که اسلام آباد در تلاش انکشاف میکانیزم دو جانبۀ امنیت مرزی با افغانستان است.

این اقدام ممکن سبب تشدید بیشتر تنش میان دو کشور و خشم افغانستان شده است که هیچ‌گاهی مرزهای عصر استعمار انگلیس را نپذیرفته و دیورند را خط فرضی می‌پندارد، نه مرز واقعی.

شفقنا نوشت: در تازه ترین رویداد حکومت پاکستان برای بیش از یک ماه گذرگاه های عمدۀ مرزی تورخم و سپین بولدک را کاملاً مسدود کرد تا به ادعای مقام‌های پاکستانی جلو تردد تندروان در دو سوی مرز گرفته شود.

انتهای پیام/


برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار