در ایام نوروز ۷ هزار نفر از مسافران نوروزی و گردشگران خارجی از ارگ تاریخی بلقیس اسفراین بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛، علیرضا نجفی مدیر پایگاه ارگ بلقیس شهرستان اسفراین گفت : 2 کارشناس در این محل اطلاعات و راهنمایی‌های لازم را از این محل تاریخی به گردشگران ارائه می‌دهند.

وی با بیان این که در این‌ بین گردشگرانی از کشورهای دیگر برای بازدیدحضور داشتند ، افزود : برای حضور گردشگران در ارگ بلقیس اسفراین تبلیغاتی از جمله نصب بنر و بیلبورد در شهر و توزیع بیش از 2 هزار کتابچه و بروشور توزیع شده است.

نجفی افزود: این ارگ در وسعتی 200 هکتاری یکی از آثار تاریخی است که دومین بنای گلی به شمار می‌رود.

مدیر پایگاه بلقیس اسفراین درباره آسیب‌های شهر تاریخی بلقیس گفت: تاکنون 6 فصل کاوش در این ارگ تاریخی انجام‌شده و فصل هفتم کاوش در این پایگاه نیز در حال دریافت مجوز است که از فروردین‌ماه امسال آغاز و تا تیرماه ادامه دارد.

وی اظهارکرد : هم‌اکنون بخش عمده‌ای از این ارگ تاریخی زیر زمین‌های کشاورزی مدفون است و کشاورزان برای ادامه کشت و کار در زمین‌های مزبور اجازه دارند اما برای جلوگیری از تخریب بیشتر، کشاورزان ملزم به رعایت حریم 10 متری تعریف‌شده هستند .

گفتنی است : هم‌اکنون بناهایی هم چون ارگ و خندق پیرامون آن، تپه مناره، مقبره شیخ آذری، کاروانسراها و شارستان، آب‌انبار، یخدان‌ها و نیز یک گورستان برای گردشگران قابل‌مشاهده است.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.