هزینه دیوار مرزی برزیل و آمریکا از جیب مردم آمریکا تامین می‌شود

دونالد ترامپ با کاهش بودجه برخی برنامه های مهم، هزینه ساخت دیوار مکزیک را تامین می کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد کرده است با کاهش بودجه برنامه هایی نظیر تحقیقات پزشکی و نیز امور زیربنایی، 18 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان این کشور برای تامین هزینه احداث دیوار در مرز مکزیک تامین شود. 
 
همزمان با ادامه مذاکرات در آمریکا بر سر لایحه بودجه این کشور، کاخ سفید اسناد مربوط به این اقدامات را در اختیار کنگره قرار داد. 
 
بر اساس جدیدترین پیشنهاد ترامپ که روز سه شنبه علنی شد یک میلیارد و 200 میلیون دلار از محل وام های تحقیقاتی موسسه ملی بهداشت که محبوب دو حزب اصلی این کشور است حذف خواهد شد. یک میلیارد و 500 میلیون دلار دیگر نیز از محل بودجه وام های کمک به توسعه مناطق حذف شده است. ترامپ همچنین 500 میلیون دلار نیز از طرح های حمل و نقل حذف کرده است. بخشی از این منابع برای تامین هزینه ساخت بخش هایی از این دیوار به کار گرفته خواهد شد. 
 
انتظار می رود این پیشنهادها نیز همانند بودجه پیشنهادی ترامپ برای سال 2018 که اوایل این ماه مورد انتقاد جمهوری خواهان و دموکرات ها قرار گرفت فرصتی برای اجرایی شدن پیدا نکنند. همچنین احتمالا این پیشنهادات شرایط سیاسی را برای دولت ترامپ دشوارتر خواهند کرد زیرا کاخ سفید پیشتر نیز درخواست کرده بود برای تامین هزینه ساخت دیوار در مرز مکزیک و نیز طرح های وی در زمینه مهاجرت سه میلیارد دلار دریافت کند. ترامپ در طول دوره تبلیغات انتخاباتی، همواره وعده می داد که مکزیکی ها هزینه ساخت این دیوار را پرداخت خواهند کرد ولی دولت مکزیک این مسئله را بارها تکذیب کرد. 
 
سناتور چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در مجلس سنا گفت: «دولت از مالیات دهنده آمریکایی می خواهد هزینه این دیوار را که قرار بود خود مکزیکی ها پرداخت کنند، بپردازد؛ این یک امر غیرضروری، غیرموثر و بی نهایت پرهزینه است. ترامپ برای این منظور، بودجه برنامه هایی را که برای طبقه متوسط بسیار حیاتی است کاهش می دهد.»
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار