مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان غربی از تشکیل بیش از هزار فقره پرونده در طول نظارت نوروزی خبر داد.

محمد اقوامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛با اشاره  به کاهش 9 درصدی تعداد پرونده های وارده درتعزیرات استان در سال‌1395 افزود: تعداد 13479 فقره پرونده در سه بخش کالا و خدمات ، بهداشت و دارو درمان و قاچاق کالا وارز تشکیل یافته است که از این تعداد 13485 فقره از پرونده ها رسیدگی و منتج به نتیجه گردیده است ودر این خصوص بیش از 1هزار میلیارد ریال جزای نقدی صادرگردیده است .
 
 
ایشان یادآوری نمودن که بیش از 1294  فقره پرونده در طول طرح نظارتی کشیک نوروزی تشکیل شده است که از این تعداد 978 مورد مرتبط با تخلفات کالا و خدمات اعم از گران‌فروشی و عدم درج قیمت است.
 
 
وی بیان کرد: با اشاره به  اینکه اداره کل تعزیرات حکومتی استان  آذربایجانغربی با همت و تلاش مجموعه همکاران  رتبه دوم عملکردکشوری را در بین سایر استان‌ها کسب کرده و در سال های گذشته نیز دارای رتبه برتر کشوری در برنامه اجرائی سازمان تعزیرات حکومتی بوده و همواره از جایگاه برتر کشوری با عملکرد خیلی خوب دفاع خواهد کرد  لذا تلاش برای اجرایی شدن  فرمایشات مقام معظم رهبری در رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا وارز و مصوبه کارگروه تنظیم بازار مبنی بر جلوگیری از افزایش قیمت‌ها توسط دستگاه‌های دولتی و اجرایی خبر داد.
 
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجانغربی  عنوان کرد: شعار ما «هر شهروند یک بازرس است»  و ما در قالب بهره‌گیری از این شعار از ظرفیت مردم مطالبه‌گر استفاده کرده و به موارد جزیی تخلفات که در زندگی روزمره تاثیر بسزایی دارد، رسیدگی می‌کنیم.
 
 
اقوامی یادآور شد: بدین منظور شماره تلفن سه رقمی 135سازمان تعزیرات حکومتی که  به صورت سامانه اینترنتی کشوری و شماره تلفن 124 صنعت معدن و تجارت آماده دریافت گزارش انعکاس تخلفات مربوط به حوزه صلاحیتی سازمان توسط همشهریان است.
 
 
وی گفت: رسیدگی به نیازها و توقعات روزانه مردمی در کنار کشف تخلفات سنگین از دغدغه اصلی تعزیرات حکومتی است،  چراکه بی‌اهمیت  شمردن نیازهای تعزیراتی کوچک عواقب جدی در برداشته و بدبینی در جامعه پیش خواهد آورد.
 
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجانغربی با بیان اینکه وظیفه ما رسیدگی و صدور حکم  برای پرونده‌های تشکیل شده است، افزود: ما به شدت  در زمینه بازرسی‌ها هم ورود کرده و دقت نظر داریم.
 
ایشان یاد آوری کردند در طول طرح نظارتی کشیک نوروزی شخصا و با اعزام روسای شعب کشیک از نمایشگاه ها ، مراکز عرضه و توزیع میوه ، پوشاک و سایر مایحتاج عمومی مردمی بازدید و بازرسی صورت گرفته است و همکاران حاضر در شعب کشیک تا ساعت 20 هرشب در خارج از اوقات اداری و در ایام تعطیل از ساعت 8:30 صبح لغایت13:30 صبح در محل کار حاضر بوده و به شکوائیه های مردمی پاسخگو می باشند.
 
وی تصریح کرد: بر اساس آمار موجود بیشترین شکایات مردمی از صنف کابینت‌سازان، نانوایان و تهیه و نصب آسانسور در سالهای اخیربیشترین گزارشات و شکوائیه های مردمی می باشد که لازم است در این خصوص تمهیدات لازم جهت شفاف سازی صنوف مذکور توسط اتحادیه های مربوط صورت گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.