ابراز دلتنگی رئیس شورای اروپا برای انگلیس

رئیس شورای اروپا دقایقی پس از آغاز رسمی روند برکسیت –خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – درباره آن اظهاراتی را بیان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت ایندیپندنت، دونالد توسک – رئیس شورای اروپا – دقایقی پس از آغاز رسمی روند برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – گفت: "دلیلی نیست که وانمود کنیم امروز، روز خوبی بوده است."

وی در یک کنفرانس خبری در بروکسل در واکنش به اجرای ماده 50 قانون اتحادیه اروپا به وسیله ترزا می – نخست وزیر انگلیس – گفت: "ما از حالا دلتنگ شما هستیم. از شما سپاسگزاریم و خدانگهدار."

وی روند جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را به عنوان "کاهش خسارت" معرفی کرده است. وی گفت: "در این روند، مجالی برای بُرد برای هیچ کدام از اعضای درگیر وجود ندارد. در واقع، این تنها به حداقل رساندن خسارات است."

ترزا می در واکنش به اظهارات دونالد توسک گفت: "ما به عنوان بخشی از اروپا باقی خواهیم ماند. تنها عضویت ما در نهادهای اتحادیه اروپا لغو خواهد شد."

دونالد توسک در ادامه سخنان خود افزود: "آنچه باید تاکید شود این است که تا کنون هیچ تغییری در شرایط حاصل نشده است. تا هنگام خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا، قوانین این اتحادیه در این کشور لازم‌الاجرا خواهد بود."

اتحادیه اروپا و انگلیس اکنون برای انجام مذاکرات برکسیت، 2 سال زمان در اختیار دارند. این بازه زمانی تنها می‌تواند با رای متحد تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تمدید شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار