به گزارش خبرنگار
حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکران نوروز در سال 96 آنچنان باید و شاید چنگی به دل نزد و نسبت به سالهای گذشته فروش قابل ملاحظهای نداشت. عدهای معتقدند که ترکیب فیلمها مناسب اکران نوروزی نبود و به همین دلیل مردم رغبت چندانی برای تماشای فیلم پیدا نکردند و از سویی دیگر گران شدن بلیت های سینما مزید بر علت شد تا مخاطبان سینما را در سبد کالای فرهنگی خود قرار ندهند و گزینههای دیگری را ترجیح دهند.
*رییسیان: یکی دو فیلم با اعمال نفوذ در اکران عید قرار گرفتند
علیرضا رییسیان کارگردان سینما در خصوص علت افت فروش اکران نوروزی گفت: یکی از علتهای اصلی چیدمان فیلم هاست که یکی دو فیلم با اعمال نفوذ در اکران عید قرار گرفتند در صورتی که شرایط اکران در این برهه زمانی را نداشتند.
وی افزود: علت دیگر عدم تبلیغات مناسب است، سال گذشته به تعداد نامحدود و در زمانی خوب هر آنونسی بالای سه دقیقه از شبکههای خارجی پخش میشد اما الان دیگر پخش نمیشود و این تبلیغاتی که در مدت زمان ده ثانیهای پخش میشود، جوابگو نیست.
رییسیان اذعان داشت: در عین حال افت فروش آنقدر زیاد نیست و هنوز چشم اندازی نسبی دارد که در طول زمان و در اکرانهای بعدی بیشتر به چشم میآید و بدتر هم خواهد شد.
*صباغ زاده: مخاطب از فیلمهای سرگرم کننده بیشتر لذت میبرد مهدی صباغ زاده تهیه کننده، کارگردان و پخش کننده سینما با اشاره به علت افت فروش فیلمها اظهار داشت: این روزها مخاطب نشان داده که از فیلمهای سرگرم کننده بیشتر لذت میبرد و برای آنها جوابگو است اما فیلمهایی که تعلقات و دغدغههای کارگردان را بیشتر مطرح میکند، کمتر جواب میدهد.
وی افزود: در این راستا تبلیغات بیتاثیر نیست و از سویی مسائل و مشکلات اقتصادی جوانها، جیب خالی و گرفتاریهای خانوادهها مزید بر علت شده تا به مقولههای واجب تری نسبت به سینما فکر کنند.
گفتنی است فیلمهای آباجان، خوب، بد، جلف، سه بیگانه، ماجرای نیمروز و یک روز بخصوص از فیلمهای اکران نوروزی 96 هستند.
کسی از گرسنگی و بدبختی ملت نمی گوید.