سمنان؛

فعالیت پایگاه های امداد جنگل و مرتع در استان سمنان

از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین 15 پایگاه امداد جنگل و مرتع در قالب گروه های ایران در راستای جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان سمنان از میزبانی مسافران در ۱۸بوستان جنگلی استان خبر داد و گفت: ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع در استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه ۱۰ هزار نسخه اعلامیه نریختن زباله و ۱۰ هزار کیسه زباله در استان سمنان با مشارکت دستگاه های مرتبط به مناسبت روز طبیعت توزیع شده است، افزود: ۱۵ پایگاه امداد جنگل و مرتع از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در قالب گروه های ایران در راستای جلوگیری از تخریب مناطق در حال گشت زنی هستند.

حیدریان تصریح کرد: هموطنان در این روز و هر زمان دیگر برای جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی از ریختن زباله در طبیعت، روشن کردن آتش در مناطق جنگلی، استفاده از سر شاخه های خشک درختان برای روشن کردن آتش جلوگیری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری استان سمنان با اشاره به این که روشن کردن آتش در میان این بوستان ها و مناطق جنگلی ممنوع است، افزود: هموطنان می توانند در صورت آتش سوزی در عرصه های جنگلی با شماره رایگان ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیز دارای استان سمنان گزارش دهند.

وی افزود: از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد بیابان و خشک، ۳۸.۵ درصد مرتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است.

انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.