همزمان با فرا رسیدن روز ۱۹ فروردین ماه، در این گزارش خواص دعای شرف الشمس را بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روزها اگر نگاهی به ویترین طلافروش ها و یا مغازه های سنگ های زینتی و قیمتی داشته باشید، برگه ای با عنوان حکاکی دعای شرف الشمس به روی انگشتر و یا عقیق گردنبند نظر شما را جلب می‌کند.

با گذری به بازار بزرگ تهران و سنگ تراش های زینتی متوجه می‌شوید که  19 فروردین ماه کار و کاسبی این قشر از پیشه‌گران رونق خاصی دارد و برای برآورده شدن حاجات مردم قلم برمی‌دارند و مته می‌زنند.
 
نگین یا انگشتر وآویز شرف شمس برای ایمنى در سفرها و دفع از بدى ها حفظ وحفاظت جان و خیر و نیکى وافزایش رزق وروزی وآرامش رفع چشم زخم براورده شدن حاجات وآرزوها و درمان عمومی جسم وروح مخصوصاً افزایش قدرت بدنی و هاله نورانی اطراف بدن وبخاطر مصرف عقیق زرد آن باعث پاک کردن و تصفیه دستگاه گوارش شده و بر روی هضم و جذب غذا و گردش خون در بدن وچاکرای ۳ وغددپانراس ولوزالمعده وجواره مرتبط با این دو غدد تأثیر فوق العاده ای دارد .
 
برخی میگویند: نوشته شرف شمس شامل ۵ اسم اعظم خداوند است برخی دیگربه این باورند که شرف شمس امضاء رمزی مولا علی (ع) است ، برخی به ثبت نام موکل شمس را قبول دارند برخی می گویند دعای شرف شمس روی انگشتر حضرت سلیمان (ع)همراه با عبارت «لااله الالله الملک الحق المبین ویا الملک لله» حک شده بوده ولیکن عظمت شرف شمس و آداب نوشتاری باطنی آن بالا تر از همه اینها است وحک کردن یا نوشتن آن کار هر کسی که واقف به علوم غریبه نیست نمی باشد ، در سال یکبار شرایط مهیا میشود تا موکلین خورشید به زمین بیایند و خورشید در بهترین موقعیت خود در کل کهکشانها قرار گیرد تا خورشید در آن زمان نسبت به سایر کواکب روی زمین قدرت بیشتری داشته باشد.
 
برخی می‌گویند نقش شرف شمس کلمات الله ، جمیل ، رحمن ، مومن و نور است که بجای نقش کلمات از پنج حرف اول آنها بصورت «ا.ج.ر.م.ن» میتوان استفاده کرد .
 
شرف شمس دارای اثرات و خواص بیشماری است که نمى توان آن را انکار نمود، چنانکه فردى را نزد حاکمى به سبب جرمى مى بردند حضرت صادق (ع) فرمود که انگشترى عقیق به او برسانند، انگشترى به او رساندند و مکروهى به او نرسید .
 
یا شخصى را از برابر حضرت امام محمد باقر (ع) گذرانیدند تازیانه بسیار بر او زده بودند . حضرت فرمود: انگشتر عقیق او کجاست، اگر با او مى بود تازیانه نمى خورد . یا آنکه کسى نزد حضرت خاتم (ص) آمد و شکوه نمود که دزد در راه اموال مرا ربود، حضرت فرمود: چرا انگشتر عقیق در دست نداشتى که آن از هر بدى آدمى را نگاه مى‌دارد .
 
ارزش سنگ عقیق مخصوصاً عقیقی که مزیّن به شرف شمس باشد را نمی توان در چند جمله بیان نمود ، پیامبران و ائمه اطهار (ع) بر سنگهای انگشتر صحه گذاشته اند اما نه به خاطر آنکه اثرى جادویى دارند، بلکه آن نگین هرچه باشد برگزیده شده و براى دارنده آن اثراتى از جمله فتح مهمات و دفع بلیات و غیره دارد و اثرات آنها ذاتى نیست و از جانب خداى تعالى است . پس اگر کسى اثر آنچه را که همراه خود مى دارد ، ذاتى و مستقل بداند به خداى یگانه شرک ورزیده است . همه ملک سلیمان را خداوند در انگشتر او قرار داده بود، هرگاه سلیمان آن در دست مى گذاشت تمامى جن و انس و شیاطین و همه پرندگان و وحوش به نزد وى حاضر گشته و از او اطاعت مى کردند . باد مأمور حمل تخت او بود و همه شیاطین و انسانها و پرندگان و چهار پایانى که تحت اوامرش بودند همگى آنها را جابه جا مى نمود.
 
سلیمان به گاهی اوقات ، انگشترش را در اختیار برخى از خدمتکارانش قرار مى داد. روزى شیطان آمد و خادم او را گول زد و انگشتر را از او ستاند و آن را در دست نهاد ، نتیجه آن شد که تمام شیاطین و جن و انس و پرندگان و وحوش مسخر او گشتند و آن حضرت در جست و جوى انگشتر شد ولى آن را نیافت . سرانجام شیطان ترسید که مردم متوجه حیله او شوند آن را به دریا انداخت . خداى – عزوجل – ماهى را مأمور به بلعیدن آن انگشتر نمود ، بنى اسرائیل چهل روز در جست و جوى حضرت سلیمان بودند و از آن طرف سلیمان در ساحل دریا به دنبال انگشتر بود و با گریه و زارى به سوى خداى تبارک و تعالى استغفار مى نمود و از این اتفاق به جانب خدا توبه مى کرد . پس از چهل روز به صیادى رسید که ماهى صید مى کرد ، حضرت سلیمان به او کمک نمود . آن صیاد پس از صید ، یک ماهى به سلیمان داد ، او شکم ماهى را شکافت انگشتر خود را در آن دید و انگشتر را به دست کرد و شیاطین و جن و انس و پرندگان و وحوش در برابرش خضوع کردند و پادشاهى او به همان حالت اول بازگشت و حضرت ، آن شیطان (که انگشتر را ربوده بود) به همراه لشگرى که همراه او بودند به وسیله اسماء الهى حبس نمود و عده اى را در دل دریا و بعضى را در میان سنگ و صخره ها زندانى نمود و آن شیاطین تا روز قیامت زندانى و معذب هستند .
 
حضرت محمد(ص) فرمودند: (یا على) همانا عقیق اولین کوهى است که به ربوبیت خداى متعال و نبوت من و وصى بودن تو و امامت فرزندانت و اختصاص داشتن بهشت به پیروان تو و اختصاص آتش به دشمنان تو شهادت داده است. از شرف شمس همه بعنوان نمونه ای از خاتم سلیمانى نام برده اند و آن را به عوالم خمسه تفسیر کرده اند و رازی از تورات و انجیل و قرآن می دانند که در کتاب شمس معارف کبرى جلد اول مطالب بیشتری در خواص شرف شمس آورده شده وحضرت آیت الله حسن زاده آملی وشیخ بهای به مطالب بیشتری در این زمینه اشاره فرموده اند .
 
پیامبر اکرم (ص) هم می‌فرمایند: «هر کس یکی ازعقیق‌های سرخ و زرد وسفید را در دست داشته باشد جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.»
 
خواص دعای شرف الشمس چیست؟
انگشتر شرف الشمس

حرز اختصاصی شرف الشمس

حرز شرف الشمس باید روی عقیق زرد رنگ نوشته شود و اگر این سنگ در دسترس نبود، روی یک تکه کاغذ به رنگ زرد. در این حرز ۵ اسم اعظم خداوند به شیوه مخصوصی نوشته می‌شود که حکاکی آن کار هر کسی نیست. می‌گویند نویسنده این اسامی باید فرد آگاه و پاکی باشد و بتواند قوانین نوشتن این حرز را رعایت کند. در نوشتن شرف الشمس، هیچ خطی نباید دوبار کشیده شود، سوراخ‌های ستاره و میم و‌ها و واو نباید بسته باشد، خطوط ابتدا و انتهای ستاره نباید یگدیگر را قطع کنند، اندازه الف‌ها یکسان باشد، واو آخر روی تمام نقش کشیده شود و اگر متن، روی کاغذ نوشته می‌شود، به جای جوهر از گلاب و زعفران استفاده شود. 
 
معمولا روی سنگ شرف الشمس کلمات الله، جمیل، رحمان، مومن و نور با خطوط مخصوصی که برای این کار تعریف شده حکاکی می‌شود. البته گاهی حکاکان شرف الشمس به جای نوشته، از نقوشی استفاده می‌کنند که معرف همین کلمات هستند ودر واقع حروفی هستند که از تورات، ‌ انجیل و قرآن گرفته شده‌اند. گاهی هم به جای این نقش‌ها و کلمات پنج حرف اول آن‌ها یعنی الف، جیم، ر، میم و نون نوشته می‌شود. 
 
اما به جز این‌ها، شرف الشمس چند شرط دیگر هم دارد. اینکه در ساعات مشخصی از روز نوزدهم برج حمل نوشته شود و به نام کسی باشد که قرار است از آن دائما استفاده کند. به همین دلیل است که بین شرف الشمس‌هایی که در بازار فروخته می‌شوند نمونه غیر اصل زیاد است. چون اطلاعی از زمان حکاکی آن‌ها، جنس سنگ و نویسنده خطوط آن در دست نیست و مهم‌تر از همه، سنگ به نام استفاده کننده آن حکاکی نشده است. سنگ‌های شرف الشمس در صورت نیاز، در سال‌های بعد درست در روز ۱۹فروردین ماه بازنویسی می‌شوند اما خیلی‌ها معتقدند اگر سنگ به درستی حکاکی شده باشد نیازی به بازنویسی ندارد.
خواص دعای شرف الشمس چیست؟
حروف شرف الشمس

دعای شرف الشمس

 
بسم الله الرّحمن الرّحیم
اَللّهُم اِنّی اَسئَلُكَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِكَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی كالكَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمكَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
الان داشتم ی سخنرانی گوش میکردم حجت‌الاسلام علوی تهرانی میگفت ۱۹ فروردین روز تأسیس فرقه بابیه هستش و این رسم به دست آنها ایجاد شده / الله اکبر
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۱۸ ۱۸ فروردين ۱۴۰۱
به نظر بعضی ها میگویند روی این دعاها طلسم جاری میکنند بهتر اینه که از آن استفاده نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
واقعا که غول باید خودمون درست کنیم
Netherlands
پیری
۱۱:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
با سلام چرا در تقویم نجومی ڌکر شده روز ۱۸ اردیبهشت روز شرف شمس است و اعمال شرف شمس باید انجام بگیرد لطفا راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
اگرازدانشمندان جهان بپرسیم بالاترین کشف واختراع وپیشرفت بشرچه بوده؟خواهندگفت:خط وخواندن ||| بله بنابه همین حقیقت است که اولین آیه نازل شده برپیغمبر(ص):[اقرا باسم ربک] بوده ||| (فهم وخواندن)است که آدم را از قعر چاه فلاکت هابسوی نور ورحمت ها بالا میبرد|||☆این انگشترمندرج به صفات خدا،درواقع همان تمرین بزرگ خواندن ونوشتن دائم است.#جالب اینکه عده ای عجول بی میل به دین میگویند:این چیزا خرافاته؟!! ||| پس خودشان هرچه تابحال طی عمرشان خوانده ونوشته اند بریزند دور لطفاً !! !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اگر کسی اعتقاد داشته باشه جواب میگیره
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۴:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
این مگه همون داستان داره نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
از نظر مراجع تقلید شرف شمس و دعای آن مجعول است و سندیت ندارد عجیبه شما تبلیغ می کنید در حالیکه باید مردم رو آگاه کنید که چهار تا خط و ستاره اثر نداره. ما اذکار و حرز های معتبر برای انگشتر داریم که سندیت دارند و نوشته معنی دارد نه اینکه چهارتا خط خطی رو تفسیر و تعبیر کنی.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
آینده خودتون رو خودتون بسازید توکل کنید به خدا یه سنگ چه کاری می تونه بکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
البته که باید خود را به خدا بسپاریم ولی خداوند برای سنگ ها هم نیرو ها و انرژی هایی قرار داده که بهتر است ذر این رابطه مطالعه خود را بالا ببریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
به نظرم بیشتر این مطالب خرافه هستش و مهم اعتقاد انسان هست و توکل به خدا ، سنگ و غیره بهانه است. شاید باعث بشه که قوت قلب بیشتری بگیری و با دیدن اون انگشتر بیشتر یاد توکل خدا بیفتی ولی خودش بعیده که کاری انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
روزی معاویه به عمرعاص گفت تیزتراز شمشیرعلی چیست عمرعاص گفت جهل مردم !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
منابع مربوط به احادیث ائمه اطهار علیه السلام راذکرکنید. همچنین منبع داستان حضرت سلیمان علیه السلام را.بقول حافظ: گرانگشت سلیمانی نباشد/چه خاصیت دهد نقش نگینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
با سلام الان فهمیدم چرا کشور و جامعه به این شرایط افتاده.عزیز من دین مارو کردن نماد و نمادگرایی و... خلوص و تقوای الهی و...کجا رفته؟ به وهابی ها حق بدین مارو کافر و منحرف بدونن ول کند برید دنبال واجبات و حق والناس رو ادا کنید و از ته دل با ایمان کامل دعا کنید قطعا خدا قبول میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
ضررش بیشتر از سودشه، سودش برای فروشنده ها و مبلغینشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
دلت باخدا باشه، اینها فقط پول توجیب ریختن بعضی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
شرف شمس دروغ چطور تا 200 سال پیش نبود یکدفعه پیدا شد
امامان ما نتها با این جور چیزا عمل نمی کردن بله مبارزه و مخالفت هم میکردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۰
سلام نگین تنها کوچک بخواهم برام میفرستید انگشتر دارم قیمت نگین با حکاکی چنده است که خریداری کنم ممنون خبر بدهید مردانه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۲:۴۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
سلام
لطفاً نظر مراجع را نیز در مورد شرف الشمس قرار بدهید
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۵:۱۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۹
سلام الان من بخوام انگشتر شف وشمس بگیرم باید تا 19فروردین صبر کنم یا میشه خرید الانم.ممنون میشم توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۹
با اونی که سازگاره صاحب انگشتر متوجه میشه
بیشتر توضیح نمیدم چون تخیلی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۷:۰۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام عده ای می گویند سنگ شرف الشمس مربوط به فرقه زاله بابیه و بهاییت است .آیا این درست می باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۰:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
برای اضافه دفترچه سربازها هم فکری کنید .....شمایی
که آقا زادهاتون را از سربازی معاف میکنید حقش نیست جورشا این سربازهای بی گناه بعد از 2 سال سربازی بکشند اضافه هاشون را ببخشید
Germany
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اخه توی این پست جای این حرفه
Iran (Islamic Republic of)
سید مهدی
۲۳:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام
روایاتی که در متن آمده، همگی در بارۀ خواص سنگ عقیق است و نه سنگِ عقیقِ دارای عباراتِ شرف الشمس. در حقیقت، خواص سنگِ منقش به شرف الشمس، هیچ مدرکِ شرعی ندارد و در هیچ روایتی عبارات شرف الشمس، ذکر نشده.
Iran (Islamic Republic of)
محمود امیدوار
۲۰:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مرسی ممنون اطلاعات زیادی را یاد گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام سنگ سیاه یا نگین سیاه چه نام دارد خواصشو میگید لطفآ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فرشیوه
۲۳:۲۱ ۰۷ شهريور ۱۳۹۸
با سلام. سنگ درمانی صحت داره وا ارزش خودشو داره بشرطیکه اصل باشه.خداوند همه چیزو برای انسان خلق کرد قبل اینکه انسان رو خلق کنه.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۳:۴۲ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
من یه انگشتر نقره خریدم که نگینش زرد است گفتن شرف الشمس است ولی هیچ حکاکی زیروروی نگین ندارد ،ایا خواص شرف الشمس را دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام
اینهاتمام‌زمانی‌کارمی‌دهندکه‌بتوانم‌واجبات‌بجابیاورم‌وترک‌حرام‌کنم
وگرنه‌نمازنخوانم‌ودعانکنم‌تازه‌غیبت‌هم‌بکنم‌سنگ‌هاکه‌هیچ‌.تمام‌افرادهم‌جمع‌شوندنمی‌توانندبرایم‌کاری‌کنند
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۲۲:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
سلام تشکر خدمت‌شمامی خواستم‌قیمت‌انگشتر
شرف‌شمس‌حکاکی‌شده‌چنداست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
کاظم
۱۵:۱۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
سلام بابت اطلاعات ممنون میخواستم بدونم قیمت انگشتر شرف الشمس با حکاکی چه مقدار
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۲۰:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۷
سلام من یه عقیق زرد گرفتم کسی هست که بتونه یه نفر رو معرفی کنه که روش برام شرف الشمس رو حک کنه؟! کسیکه پاک و باخدا باشه وتمام مراحل رو بلد باشه و انجام بده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۷
سلام ...خیلی تعریف شرف شمس و شنیدم رفتم یکی گرفتم ...آیا حقیقت داره؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۲:۴۰ ۲۲ دی ۱۳۹۷
سلام. من یه انگشتر عقیق زرد شرف الشمس داشتم. وقتی دستم بود خیلی خیلی رزق و روزیم زیاد بود. خیلی سالها دستم بود و واقعا بهش علاقه داشتم. با اینکه میدونستم شرف شمس رو نباید به کسی داد به اصرار یکی از اقوام برای دو ماه بهش امانت دادم که متاسفانه ایشون انگشتر رو گم کرد. میگن شرف فقط به دست صاحبش میمونه. از اون روز واقعا رزق و روزیم کم شد. هنوز منتظرشم و همیشه منتظرش خواهم ماند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۵۷ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اللهم اشفی کل مریض! هنوز توی دوران خرافه های قاجاری هستید؟! به هوش بیایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
چیزیه که به دلت انداختی
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد
۱۰:۲۴ ۱۳ دی ۱۳۹۷
سلام دوستی که میفرمایی این ها تلقینه و خرافاته
من خودم خیلی اهل مطالعه هستم و اصلا حرف شما رو قبول ندارم
زمانی که شما به کوه میروین چرا خیلی آرامش داره ؟
بخاطر اینکه خود کوه تشکیل شده از سنگ ها و خاک
موردی که هست شما سنگ شناس نیستی در نتیجه نمیدونی این آرامش از کجاست
خاصیت سنگ ها بر همه استید محرز شده است
پس حرف شما اصلا منطقی نیست با نهایت احترام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
دقيقاٌ .. اَحسنت بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
طرز تفکرت هست و این که فضای کوه آب و هوای طبیعی داره و محیط بکر به انسان ارامش میده و در کوهستان ورزش کردن هم باعث نشاط میشه، که شما همه رو خلط مبحث کردی داداش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
کنار رودخانه یا کنار مزرعه نشستن هم همین حالت را به آدم میدهد واین چیزی نیست جز هماهنگی با طبیعت
آیا حاجت را باید از سنگ خواست؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مومن زاده
۰۶:۳۹ ۱۹ فروردين ۱۴۰۰
بله سنگ ها خواص دارند اما سنگ شرف شمس یک بدعت است و خواصی ندارد، همانطور که در متن هم هست احادیث مربوط به سنگ عقیق است نه این سنگ، نباید این سنگ را با عقیق زرد اشتباه گرفت
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۱:۰۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
سلام شما نوشتی تمام قدرت سلیمان به خاطر انگشترش بود پس یعنی هر کس اون انگشتر دستش کنه تمام جن ها را کنترل میکنه.سلیمان به امر خدا این قدرت داشت وگرنه با صد تا انگشتر هم هیچ کاری نمی تونست بکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ssssmmmm
۱۳:۱۸ ۲۸ آبان ۱۳۹۷
خواص شو می گفتید ........
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۹:۰۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۷
سلام.من ی شب خواب دیدم بابام خدابیامرزازاون دنیاواسم ی روسری که توش چندتاانگشتربود فرستاده.من یکی ازانگشتراروکه نگین زردداشت دستم کردم.دوروزبعد پسرم ی نگین عقیق زردبادعای شمس پیداکردودادش به من دقیق همونی بودکه توخواب دیدم.صاحبشم تاحالا پیدانکردم.نمیدونم چیکارش کنم.امانت پیش خودم نگهش داشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
غصب مال نامشروع است ؛ اگر تا يك سال صاحبش را پيدا نكردي ؛ ببريد قيمتش را از كارشناس انگشتر بپرسيد و يك مقدار هم بگذاريد رويش و به فقير واقعي بدهيد و نيت كنيد از طرف صاحب اصلي اين انگشتر ...
اگر با اين انگشتر نماز خوانده ايد و يا به زيارت رفته ايد ؛ همه باطل و بايد قضا كنيد ...
با احترام
Iran (Islamic Republic of)
لیلا
۰۰:۵۷ ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام افرادی که معمولا عادت دارن منفی بافی کنن برن تحقیق کنن ائمه چه انگشترهایی و در چه مواقعی دست می کردن.
عقیق یمن بسیار سفارش شده برای اینکه همیشه در دست باشه اما بعضی انگشترها مانند جدید هفت جلاله را امام علی علیه السلام به هنگام جنگ دست می کردند آیا به قول فرمایشات افراد منفی باف امام علی علیه السلام نمی توانستند دعا کنند و به انگشتر پناه می بردن؟!!! نه اینطور نیست از خواص اون سنگها و نوشته های روی آنها بهره می بردند که خود خدا این خواص را به اون سنگها داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
بله استفاده از نگین عقیق بسیار سفارش شده توسط ائمه اما نه منقش به دعای شرف شمس
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۸ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
خداوند متعال برای عبادت انسان وسایر مخلوقات وسیله ای قرارداده .وقران وکتب ان نیز برای ما جز رحمت ومغفرت وراهنمایی وترس ازکردار ناپسندانه ووووو دارد وبهتر ان است که دعاهایی را برسنگهای کریمه از قران نقش ببندیم ودست کنیم که نشانه دین داری وخدا پرستی است وچه بهتر بر سنگ شرف الشمس باشد .کریمه است .مثلا پارچه ای که به حرم امام حسین زیارت داده شده باشد ازسایر پارچه ها بهتر است
دوستان اینها نشانه خدایی نکرده کفر نیست .اشتباه نکنید
واسلام
Iran (Islamic Republic of)
اسم العلم حسن التقی مجتبی
۰۱:۰۱ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
اونایی که میگن انجام دادن نشد.جهت توجه شما این مثل نمازخوندن میمونه که اگه یک چیز اشتباه کنی نمازت باطل هست .سنگ شرف شمس رو باید آدم با دین و خدا شناس باشه بنویسه باید وضو هم گرفته باشه علامتی هم نشان وهویت اسم العظم هستن اونی که من میگم اگه کسی میخوات امتحانش کنه باید وقتی اون انگشتر رو تو بتری شیشه ای بندازه باید شیشه بترکه نترکید باطله انگشتر راستی مطلب ناقص هست چون انگشتر شرف شمس پاک نسل گرفته از دور به عربی میشه درر و افراد پاک فقط دستشون کنن موفق باشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۷
الله اکبر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۴ فروردين ۱۳۹۷
مفید و عالی بود
United States of America
امیر
۰۴:۴۹ ۲۳ فروردين ۱۳۹۷
با عرض سلام و خسته نباشید ،مطلب جالبی بود ،به نظر من این سنگها هم نعمت های الهی هستند،خداوند نعمت را به بندگانش داده تا از آنها استفاده کنند نه این که آنها را پرستش کنند(طبق نظرات بعضی از کاربران) البته که خالق جهان هستی و همهٕ موجودات خداوند متعال هست و قاعدتأ به غیر از او پروردگاری نیست و نخواهد آمد (یا نور قبل کُلِّ نور ویا نور بعد کُلِّ نورِ ویا نورُُ لیس کمثله نور)اما این نعمتها ی پروردگار متعال هستند ومانند یک وسیله عمل میکنند،مثلأ کشاورزی زمینی رو میخواد شخم کنه اگه بعد از توکل به خدا با یه شخم که به دوتا گاو میبندند شخم کنه بهتره یا با یه تراکتور!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
یک سوالی که برای من پیش امده این هست که اگر دعای شرف الشمس مورد تایید امامان ما هست پس چرا تاریخش شمسیه؟ چرا مثل بقیه ی مراسم مذهبی دیگر قمری نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
شیرین صفوی
۲۳:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
فقط القا است و تلقین تا خود خدا هست توکل به اشیا کفره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
خدا همه رو حاجت روا کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
جالب بود ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام من یک انگشتر شرف الشمس از کسی گرفتم که اون هم پیداش کرده و رفتم دعاش به نام خودم کردم ایرادی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
به نظر من یکم برین سوادتون و زیاد کنین بعد بیایید موج منفی بدین
Germany
مریم
۱۵:۴۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
سلام، من پارسال انجام دادم گذاشتم لای قرآن، حاجتم برآورده شد. بعد از هجده سال بچه دار شدم
-
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
خدایا همه ی حاجات ما را برآورده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
علامات شرف شمسوبنویسید
من میخوام خودم روی کاغذبنویسم
ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
شرف شمسومیشه بنویسید
من میخوام خودم روی کاغذبنویسم
ممنون میسم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
عجب حکایتیه الان ۲۰۱۸ عصر پیشرفت علم و تکنولوژی و عصری که بشر حتی در ممنون دینی خود با روشهای متنوع به خوانشهای متعددی دست یافته، تاثیر ماورایی سنگ بر جلوگیری از حوادث این یک جماد پرستیست که بی تردید هیچگاه اهل بیت به آن سفارش نکردند. افوض امری الی الله ان الله بصیر العباد را خود اهل بیت سفارش کردند که در همه شرایط توکل بر خدا کنیم و از یاری و مدد بجوییم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۱:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
گرچه که شکی نیست چون اسم اعظم خداست کارایی داره اما همه چی برمیگرده به اعتقاد قلبی و عمیق.ادم اگر به هر چیزی اعتقاد داشته باشی برات کارایی داره.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۱۶ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
من هم از سنگ فروش پرسیدم گفت هیچ منبعی وجود نداره برای سندیت دعای شرف شمس که خودش هم ثبت نام میکرد به خاطر در خواست مردم اما به شدت تاکید داشت رو تاثیر عقیق وسنگهای دیگه که برسلامتی بدن تاثیر مثبت دارند وبسیار در کتب اسلامی از سوی امامان وپیامبر تاکید شده والبته سنگهای زرد رنگ که به عنوان عقیق زرد میفروشند عقیق سفید احیا شده یا همون رنگ شده یابعضی سود جو از شیشه های چینی رنگ شده که بیش از یک مشت اون پنج هزار تومن ارزشش هست استفاده میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
خرافاتی ها
Iran (Islamic Republic of)
صدیق
۰۲:۱۸ ۱۷ فروردين ۱۳۹۷
سلام اگه به هر دلیلی فراموش کنیم دعا ی شرف الشمس رو ۴شنبه آخر سال داخل رودخونه بیندازیم چی میشه؟تکلیف چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۹:۲۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
بسیار ممنون متشکرم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
البته داشتن انگشتر زینت خوبی است برای مردان چون نمی تواند طلا دست کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۷
من چندساليه انگشتر شرف شمس دارم نگین زرد هم هست موقع نماز معمولا دست میکنم انشاالله که این خواص برای من هم داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
رهگذر
۰۶:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
خیلی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۹ ۰۶ فروردين ۱۳۹۷
ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۰۱ ۰۵ فروردين ۱۳۹۷
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
عالی
۱۷:۱۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
عالی
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۰۸:۴۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
دوستان عزیز من 19 فروردین اعمالی که گفته شده بود رو انجام دادم و اخرین چهارشنبه سال هم حاجتم رو گرفتم.به لطف خدادر همه امور امیدوارباشیم.این دعا کاملا حقیقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
مطالب عالی بود؛ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خدای جای خودش هست و همه از اون کمک میخوان . دوست عزیزی ک میگی سنگ حقیقت نداره و کاراتونو چرا به سنگ ارجاع میدین دقت کن و فکر کن امامان ما خودشون انگشتر سنگ به دست میکردن و حتی الان مراجع هم همین کارو میکنن مخصوصا سنگ شرف که خیلی طرفدار داره. پس بیخودی موج منفی نفرستید
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۱ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خدای جای خودش هست و همه از اون کمک میخوان . دوست عزیزی ک میگی سنگ حقیقت نداره و کاراتونو چرا به سنگ ارجاع میدین دقت کن و فکر کن امامان ما خودشون انگشتر سنگ به دست میکردن و حتی الان مراجع هم همین کارو میکنن مخصوصا سنگ شرف که خیلی طرفدار داره. پس بیخودی موج منفی نفرستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
خود ائمه سنگ دستشون میکردن اما با اذکار الهی ذکر بسم الله الرحمن الرحیم که اسم اعظمه ذکر حسبی الله ماشاءالله و اذکار اینچنینی نه همچین علائمی ک هیچ سند معتبری هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۵۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مطالب بسیار عالی بود
فیض بسیار بردیم از مطالب ارزشمندتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۶
عالییییییی بووووود ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۶
بسیار عالییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۳:۴۳ ۲۵ مهر ۱۳۹۶
من هر چی مشکل داشتم با خدا درد و دل کردم و با توسل به اهل بیت که قربونشون برم خدا رو هزار مرتبه شکر حل شد، دیگه کارم به انگشتر عقیق و غیره نیوفتاده!
خدا با این گستردگیِ در دسترس بودن ول می کنید میرید سراغ انگشتر فلان که ساختنش کلی پروسه داره، فکر نمیکنید اون وقت خدای بزرگ حل مشکل شما رو به انگشتر فلان ارجاع میده!
های های های از این انسان عجیب و غریب!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
مطالب عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
یا الله خودت ما شیعیان را از شر تمام خرافه ها و تمام جهل ها نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
زیرکی
۱۷:۳۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۷
باسلام. الهی آمین. من هم موافقم. یک استاد برجسته قران میگفت این علایم هیچ سند معتبری نداره و از طرف یهود وارد ما مسلمونا شده و کاملا از علایم مشخصه که اینها دعا و اسم اعظم نیست بلکه سحر و جادوست و باعث جذب جن و شیاطین میشه و نه تنها گشایش ایجاد نمیکنه که گره هم درکارها ایجاد میکنه لطفا درگیر این خرافات نشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
یا الله خودت ما شیعیان را از شر تمام خرافه ها و تمام جهل ها نجات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
دعای شرف الشمس کاملاً درسته . منتهی شما در سطح سواد و اطلاعات بسیار پایین خودت نظر میدی و کارشناسی میکنی . و به خاطر اطلاعات بسیار پایین خودت همه چیزو به خرافه نسبت میدی . همه جای دنیا از خرافه بیزارن و ما هم بیزاریم . ولی بی اطلاعاتی خودمون رو جار نمیزنیم . شما هم جار نزن . شرف الشمس کاملاً درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
اینکه کامل میگید درسته منبعش کیه و کجاست؟؟؟ در روایات شیعه از صدر اسلام تا قرن هفتم هیچ اشاره ای به شرف الشمس نیست اما از ان هنگام در برخی کتب و بدون هیچ سندی روایاتی به امام اول شیعیان نسبت داده شده که در قرون اخیر رواج بیشتری میابد، حالا آقای خیلی کارشناس با اطلاعات بالا شما نظر مراجع رو راجع به این سنگ برای ما بگو تا همه بدونن
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۴:۱۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۶
دعای شرف شمس درسته ولی بستگی به خود ادم داره که چطوری استفاده کنه اگه قرار باشه که هر کسی هرکاربدی که میخاد بکنه بعد شرف شمس دست کنه بگه من از شر بدی و فقر نجات پیدا کنه که نمیشه عزیز من پس اول خودتو درست کن اگه نشد هر چی خاستین به من بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
به خدایی ایمان آورید که صاحب همه چیز است. نه او و نه ما نیازی به این خرافات نداریم.
خودش در قرآن کریم فرموده: بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را!
نفرموده این دعا یا آن دعا را بخوانید تا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناش
۱۵:۳۳ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
من چندساليه انگشتر شرف شمس دارم نگین زرد هم هست موقع نماز معمولا دست میکنم انشاالله که این خواص برای من هم داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
مطالب عالی بود؛ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
علي دشتي
۰۸:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
شرف شمس در ١٩ درجه برج حمل مي باشد نه در ١٩ فروردين اگر شما رصد كنيد اين اتفاق در ١٤ ارديبهشت اتفاق مي افتد متاسفانه مترجمين كتب عربي چون از نجوم خبري نداشتن به اشتباه ١٩فروردين ترجمه كردن
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۰۸:۲۱ ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
دعابایدازصمیم قلب وباتضرع بدرگاه خداوندخوانده شودنه اینکه برسنگ حک شود.گرانگشت سلیمانی نباشد/چه خاصیت دهدنقش نگینی.فقط انگشترعقیق مستحب است که هنگام نماز دردست باشد
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۲۳:۱۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
در اینکه انواع سنگهای معدنی و کانی دارای تاثیرات مختلف بر روی جسم و روان هستند تردیدی نیست اما اینکه بخواهیم طوری وانمود کنیم که همه گرفتاریها و بدبختیها و مریضیها و بی پولی های ملت ما با داشتن دعای شرف شمس یکهو برطرف میشود ادعای بیهوده و در جهت خمودی اجتماع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
دوستان عزیز دعای شرف الشمس هیچ سندیتی نداره و خرافاته ولی انگشتر عقیق خیلی ثواب داره و سندیت داره به خصوص عقیق یمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
شرف وشمس در معنی یعنی قدرت خورشید مگه ما خورشید پرست هستیم در ضمن شرف شمس هیچ سند روایی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
ایا داستان سلیمان غلط و جزو اسرایالیات محسوب نمی شود؟