نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد روسای شرکت‌های انگلیسی نسبت به ماه‌های گذشته، درباره پیامدهای برکسیت نگرانی کمتری دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین، نگرانی‌ها درباره پیامدهای برکسیت – خروج انگلیس از اتحادیه اروپا -- در میان روسای شرکت‌های انگلیسی در حال کاهش است. با این‌حال، جدایی این کشور از اتحادیه اروپا، همچنان بزرگترین خطر برای شرکت‌های انگلیسی اعلام شده است.

حدود یک سوم از شرکت کنندگان در یک نظرسنجی در انگلیس، اعلام کردند در مقایسه با سه ماه گذشته، نسبت به آینده کسب و کار در کشورشان خوشبین‌تر هستند. این رقم، بالاترین سطح از سال 2015 بوده است.

با این‌حال، 60 درصد از روسای شرکت‌های انگلیسی همچنان باور دارند پس از لغو عضویت کشورشان از اتحادیه اروپا، شرایط کسب و کار وخیم‌تر خواهد شد. این در حالی است که در سه‌ماه گذشته، 66 درصد روسای شرکت‌های انگلیسی نسبت به آینده کسب و کار در این کشور بدبین بوده اند.

حال که تردیدها درباره آینده کسب و کارها در این کشور کاهش یافته است، تمایل برای ریسک نیز روندی صعودی به خود گرفته است. بیش از یک چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند آماده پذیرش ریسک هستند. این رقم، نسبت به سال گذشته، افزایشی 21 درصدی را تجربه کرده است.

این نظرسنجی به مدت 2 هفته (تا تاریخ 22 مارس و یک هفته پیش از آغاز رسمی روند برکسیت) در انگلیس انجام شد. در این نظرسنجی، 130 مدیر ارشد مالی از 91 شرکت انگلیسی که در رده بندی 350 شرکت با بالاترین شاخص سهام در بورس فایننشال تایمز قرار دارند، شرکت کرده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار