رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر گفت:حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر با اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محرم جعفری در جلسه بررسی راهکارهای مقابله با حفاریهای غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در مشگین‌شهر اظهار کرد:حفاران غیرمجاز میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر با اقدام به موقع عوامل یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

وی افزود: افراد فرصت طلب در ایام تعطیلات نوروز اقدام به حفاری غیرمجاز و غارت اموال فرهنگی تاریخی در یکی از گورستانهای تاریخی شهرستان مشگین‌شهر کرده بودند که توسط نیروهای تلاشگر پاسگاه انتظامی شعبان و مساعدت عوامل یگان حفاظت دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهربا بیان اینکه اشیاء مکشوفه شامل کوزه سفالی دسته دار، ظرف سفالی دهن شبدری، قوری ناودانی شکل و کاسه و پیاله سفالی است، تصریح کرد: براساس بررسی کارشناسان باستان‌شناسی احتمالمی‌رود این آثار مکشوفه مربوط به دوره اشکانی باشند.

جعفری از تشدید برخورد با حفاران آثار تاریخی و باستانی مشگین‌شهر خبر داد و گفت: هر گونه حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی شهرستان جرم محسوب شده و با حفاران غیرمجاز و غارتگران میراث فرهنگی و آثار تاریخی در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.